
vhir3
El Govern de la Generalitat ha aprovat transferir 300 milions d’euros al departament de Salut per atendre els augments de despesa derivats de l’impacte de la Covid-19 sobre el sistema sanitari català. La transferència prové dels ingressos que corresponen a Catalunya del fons Covid-19 estatal, i s’afegeix als increments dels pressupostos dels departaments d’Empresa i Coneixement (20 milions) i Cultura (6 milions) aprovats en les últimes setmanes a càrrec del fons Covid.
Amb aquest augment del pressupost es reforçarà el finançament del Servei Català de Salut i de l’Agència de Salut Pública de Barcelona en relació amb la gestió de la pandèmia. També permetrà contractar nou personal per millorar el seguiment de les cadenes de contagi a tot el territori de Catalunya.
El mes de juliol passat, el Govern ja va acordar un augment dels comptes públics per valor de 1.230 milions d’euros amb recursos providents del fons Covid-19. Aquests recursos van permetre reposar la despesa d’aquells departaments que durant els primers mesos de la crisi sanitària van haver d’avançar una part important del seu pressupost anual per cobrir despeses d’emergència, especialment en els àmbits sociosanitari i de salut.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig