
vhir3
El Govern de la Generalitat ha aprovat transferir 300 milions d’euros al departament de Salut per atendre els augments de despesa derivats de l’impacte de la Covid-19 sobre el sistema sanitari català. La transferència prové dels ingressos que corresponen a Catalunya del fons Covid-19 estatal, i s’afegeix als increments dels pressupostos dels departaments d’Empresa i Coneixement (20 milions) i Cultura (6 milions) aprovats en les últimes setmanes a càrrec del fons Covid.
Amb aquest augment del pressupost es reforçarà el finançament del Servei Català de Salut i de l’Agència de Salut Pública de Barcelona en relació amb la gestió de la pandèmia. També permetrà contractar nou personal per millorar el seguiment de les cadenes de contagi a tot el territori de Catalunya.
El mes de juliol passat, el Govern ja va acordar un augment dels comptes públics per valor de 1.230 milions d’euros amb recursos providents del fons Covid-19. Aquests recursos van permetre reposar la despesa d’aquells departaments que durant els primers mesos de la crisi sanitària van haver d’avançar una part important del seu pressupost anual per cobrir despeses d’emergència, especialment en els àmbits sociosanitari i de salut.
- Salut Com baixar el cortisol: els 10 hàbits bàsics que no pots oblidar
- Detectat un linx ibèric en llibertat a Catalunya
- Procés impulsat per l'ajuntament Badalona desallotja el popular bar de 'tardeos' Santa Lola davant el malestar dels propietaris
- Ferran Corominas: "Vam jugar 10 minuts plorant, ens vèiem a Segona"
- Manresa Un dels mossos que va participar en el rescat d'una menor al Cardener: "Em va sortir de dins, veia que la nena s'estava ofegant"
- Tribunals L’UCO troba àudios en els dispositius requisats a la casa de Koldo
- El debat energètic Seguretat Nacional admet més "riscos" lligats a les renovables
- Investigació periodística internacional Rússia usa una obscura fundació per recolzar criminals i propagandistes
- Venjança a Madrid L’ucraïnès assassinat era soci a Rússia d’un alt diplomàtic de Lavrov
- L’estratègia de la Casa Blanca Trump prohibeix a Harvard matricular estrangers