Un tastador de whisky confinat des de fa dos anys per no contraure Covid i perdre l’olfacte
Aquest escocès de 31 anys viu aïllat des que va esclatar la pandèmia per la por de patir qualsevol símptoma associat al virus
Anòsmia i agèusia són dues paraules que turmenten Blair Bowman. Aquest jove escocès, que treballa com a tastador de whisky, viu reclòs a la seva llar a Edimburg des que va esclatar la pandèmia per la por de patir qualsevol d’aquests dos símptomes associats a la Covid: la pèrdua de l’olfacte i del gust. Per a Bowman, l’aïllament preventiu és «la seva decisió» i, com a tal, és «feliç de fer-ho» perquè «hi continua havent risc».
Aquest escocès de 31 anys ajuda gent de tot el món a «trobar increïbles whiskys: «Durant molts anys he viatjat per Àsia, Amèrica, Europa... tot el món» i ja havia planificat el 2020 destinacions com la Xina, el Japó o Dubai», però «òbviament tot això va haver de ser cancel·lat». Actualment treballa assessorant els seus clients a traves de videotrucades: «Imagina que un dels símptomes fos quedar-se cec. Artistes, fotògrafs, dissenyadors..., ningú dins d’aquesta indústria» desitjaria «córrer cap risc d’agafar el virus».
Notícies relacionadesDes del març del 2020 les seves reunions de treball són telemàtiques: amb els tastos «enviem al client les mostres, i llavors puc ajudar-los», explica Bowman, que presumeix d’una important cartera de clients entre ambaixadors i membres de la reialesa.
«Soc increïblement afortunat per tenir una feina que no sento com a treball, afirma. Abans cobrava per viatjar al voltant del món i parlar sobre whisky; ara igual, però assegut a casa».
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- La periodista que va dinar amb Mazón el dia de la DANA, ingressada a l’hospital després de patir una crisi
- Exclusiva Vilaplana va ensenyar un vídeo d’Utiel inundat a Mazón a El Ventorro a les 17.40 hores el 29-O
- Veu en expansió Júlia Colom: «Fora d’Espanya no hi ha problema per fer una música ultralocal i aquí això encara s’ha de veure»
- Castells Els Castellers de Vilafranca signen la millor diada de la història dels castells en un Tots Sants descomunal
- Eleccions a la Gran Poma Zohran Mamdani, favorit a alcalde de Nova York: cinc claus del seu ascens meteòric i el desafiament per a Trump i l’aparell demòcrata
