Un tastador de whisky confinat des de fa dos anys per no contraure Covid i perdre l’olfacte
Aquest escocès de 31 anys viu aïllat des que va esclatar la pandèmia per la por de patir qualsevol símptoma associat al virus
Anòsmia i agèusia són dues paraules que turmenten Blair Bowman. Aquest jove escocès, que treballa com a tastador de whisky, viu reclòs a la seva llar a Edimburg des que va esclatar la pandèmia per la por de patir qualsevol d’aquests dos símptomes associats a la Covid: la pèrdua de l’olfacte i del gust. Per a Bowman, l’aïllament preventiu és «la seva decisió» i, com a tal, és «feliç de fer-ho» perquè «hi continua havent risc».
Aquest escocès de 31 anys ajuda gent de tot el món a «trobar increïbles whiskys: «Durant molts anys he viatjat per Àsia, Amèrica, Europa... tot el món» i ja havia planificat el 2020 destinacions com la Xina, el Japó o Dubai», però «òbviament tot això va haver de ser cancel·lat». Actualment treballa assessorant els seus clients a traves de videotrucades: «Imagina que un dels símptomes fos quedar-se cec. Artistes, fotògrafs, dissenyadors..., ningú dins d’aquesta indústria» desitjaria «córrer cap risc d’agafar el virus».
Notícies relacionadesDes del març del 2020 les seves reunions de treball són telemàtiques: amb els tastos «enviem al client les mostres, i llavors puc ajudar-los», explica Bowman, que presumeix d’una important cartera de clients entre ambaixadors i membres de la reialesa.
«Soc increïblement afortunat per tenir una feina que no sento com a treball, afirma. Abans cobrava per viatjar al voltant del món i parlar sobre whisky; ara igual, però assegut a casa».
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»