Sanitat

Una assegurança de salut digital personal per a una nova generació

Elma afavoreix la prevenció i ofereix assistència primària des de qualsevol dispositiu

El nou paradigma en l'àmbit sanitari ha impulsat les 'insurtech', 100% digitals

elma1

elma1

4
Es llegeix en minuts

El sector salut, només a Espanya, suposa una despesa de més de 100 milions d’euros, incloent salut pública i privada. Una xifra que puja cada any, per la qual cosa sense cap dubte als ciutadans els importa estar sans.

Elma és una assegurança de salut digital, personal, simple i per a una nova generacióque neix enmig d’un nou paradigma dins del sistema actual de sanitat. I és que més del 25% dels espanyols tenen una assegurança mèdica privada –gairebé la meitat són famílies amb adults menors de 45 anys– malgrat comptar amb l’opció d’accedir a la sanitat pública gratuïta. A més, gairebé el 20% canvien d’assegurança cada any. Dades que clarament indiquen que alguna cosa no està funcionant del tot bé.

Tot i així, Espanya disfruta d’un dels sistemes sanitaris més valorats del món, i arriba a aconseguir el lloc número u en salut pública. Però com que la sanitat és la despesa més alta que fem com a societat, i és la que més creix cada any, s’ha d’exigir a aquest sector una capacitat d’innovació i millora com la que s’exigeix a altres àmbits. I les companyies d’assegurances de salut n'haurien de ser part. Però la realitat és que avui dia la venda d’assegurances és un procés molt intervingut i les companyies d’assegurances es troben molt allunyades del client final.

Funcionalitats digitals 

Per totes aquestes raons els creadors d’Elma, Miguel Antón i Albert Malagarriga, es van adonar que havien de reinventar la indústria asseguradora i resoldre aquesta situació. No només per situar els assegurats al centre del sistema sanitari, sinó per resoldre a través de la innovaciópetits aspectes de la seva salut. ¿Com? Arran de diferents estudis, es van adonar que hi havia una tensió entre voler estar sans i no fer-ho per mandra, falta de guies, accessibilitat, etcètera. I tots els entrevistats van reconèixer que si poguessin, els agradaria cuidar-se més. Per això van desenvolupar funcionalitats digitals que eliminessin les frustracions dels seus membres davant una situació de malaltia o de malestar. Des de facilitar l’accés a receptes ‘on line’ fins a parlar amb el metge personal en només dos clics des de qualsevol dispositiu, en lloc de passar hores interminables d’espera en una sala d’urgències.

La seva visió és la de crear un microsistema sanitari que ajudi les persones a estar més sanes o mantenir-se sanes i a fer més fàcil l’accés a la salut en cas de necessitat o malaltia. Elmaés, sense cap dubte, una companyia d’assegurances de salut que s’ha proposat reiniciar la forma en què funcionen actualment les assegurances mèdiques.

Elma està reinventant la indústria asseguradora proposant una solució que situa els seus membres al centre del sistema sanitari i els assessora

Com si d’una obra modernista es tractés, els seus fundadors es van inspirar en la famosa obra arquitectònica del’Hospital de Sant Pau, dissenyada per Lluís Domènech i Montaner, per crear Elma. I és que malgrat que l’arquitecte no va aconseguir construir tot el projecte original, es creu que el motiu de l’orientació és que Domènech i Montaner volia aprofitar el vent procedent del mar per ventilar l’hospital i salvaguardar-lo de malalties. També es creu que Montaner va orientar l’entrada de manera que trenqués amb l’estructura quadriculada del districte de l’Eixample, ja que no li agradava. I va recórrer mig món veient centenars d’hospitals a fi d’inspirar el seu disseny.

I és precisament a l’Hospital de Sant Pau on Elma compta amb el seu propi equip de metges. Per què en aquesta assegurança, els assegurats compten amb el seu metge personal, que els atén a l’instant que els necessitin, ja sigui via xat, videotrucada o trucada. En cas que el metge personal d’un ‘mobile app user’ no es trobi disponible, qualssevol dels metges de l’equip pot accedir a l’historial que aquest ha anat generant a través de les seves consultes anteriors.

Gràcies a la seva tecnologia, les dades anonimitzades s’auditen per l’equip mèdic complet amb més freqüència i granularitat que els centres hospitalaris. I així ofereix resultats molt més precisos i segurs.

Una parella sosté en braços el seu nadó.

«Quan t’atén un metge d’Elma, en realitat t’atenen 10. Ja que el teu cas segurament serà revisat diverses vegades per altres metges del seu equip. Pensa en la típica otitis d’estiu dels teus fills, una picadura de mosquit de vacances en un país exòtic on ningú parli anglès o en els dolors per infecció d’orina. Situacions d’urgència o recurrència que requereixen una revisió immediata. Que si a més es combinen amb el fet que, sota el rigor i la decisió autònoma del metge, et poden fer una recepta per evitar una sala d’urgències o evitar diverses visites a especialistes, Elma pot oferir un servei únic i inigualable»,afirma Albert Malagarriga, cofundador d’Elma.

Adopció de bons hàbits

A més compten amb un quadro mèdic de més de 23.000 especialistes, i un cercador per poder trobar el servei i especialista adequat en cada ocasió. L’assegurança mèdica també compta amb un equip d’assistents que resolen via xat i en qualsevol moment qualsevol dubte relacionat amb la pòlissa, serveis inclosos, el quadro mèdic, i que gestionen les cites o proves mèdiques.

Notícies relacionades

També són molt interessants les opcions que plantegen per a empreses. La seva ‘app’, tecnologia pròpia 100%, acosta la salut a tots els equips de les empreses i ajuda que els empleats percebin de veritat un esforç per part de l’empresa per ajudar l’equip a mantenir-se sa. Treballen amb els equips de recursos humans en campanyes de salut per maximitzar l’adopció de bons hàbits a través de ‘webinars’, reptes de salut per prevenir, visites presencials de metges i altres mitjans.

Aquests són només alguns dels serveis que està creant Elma, una jove empresa tecnològica espanyola de 25 empleats, per transformar la manera en què interactuem amb la sanitat.

Temes:

+Salut