Bàsquet
El Barça aposta per la continuïtat de Jasikevicius

El Barça treballa des de fa setmanes per dissenyar l’aposta del bàsquet de cara a la temporada vinent i la conquesta del títol de Lliga només ha aconseguit reforçar el projecte blaugrana. Un dels eixos sobre el qual girarà la remodelació de l’equip ja s’ha fet públic: la sortida de Nikola Mirotic. L’altre sobre el qual treballa la directiva i que sembla ben encarrilat és la continuïtat del tècnic lituà Sarunas Jasikevicius, que acaba contracte el 30 de juny.
Més enllà de la decepció viscuda a Kaunas a l’Eurolliga, el balanç de Jasikevicius és més que positiu. En els tres anys que fa que és al club ha conquerit dues Lligues i dues Copes i ha aconseguit classificar l’equip per a la Final Four en les tres temporades. La continuïtat hauria sigut automàtica en cas d’haver guanyat el títol europeu. Però la manera en què el Barça s’ha aixecat després del cop i ha conquerit la Lliga reforça l’aposta pel preparador lituà, que continua sent l’opció principal, i tot i que fonts del club no la donen encara per feta, sí que es mostren molt confiats que es pugui concretar en els pròxims dies.
«Ara és la primera opció», va admetre Navarro en declaracions a Catalunya Ràdio. «S’ha de parlar de balanç, de projecte, però crec que no costarà arribar a una entesa amb l’entrenador». Si creu en aquest projecte estarà amb nosaltres i entén la situació», va remarcar.
Acceptar la tisorada
Jasikevicius va fer un pas en la bona direcció a l’explicar que entén la situació que viu el club en aquests moments i mostrar la seva disposició a fer una tisorada a les xifres del seu contracte, que es podria situar al voltant del 40%.
Un cop lligat el futur del tècnic, el Barça s’haurà de centrar en la remodelació de l’equip. A banda de la rescissió de Mirotic, el 30 de juny acaben els contractes de Sertac Sanli, Mike Tobey i Kyle Kuric i el club estarà pendent de la possible marxa de James Nnaji a l’NBA.
«Tenim un pla sense Mirotic per construir un projecte amb les mateixes garanties», va explicar Navarro a Catalunya Ràdio. «Tenim un pla i hi treballem des de fa temps. Ara toca refer un bon equip, en el qual la base està consolidada.»
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- BANCA El BBVA manté l'OPA sobre el Sabadell malgrat les condicions del Govern central
- Alerta per altes temperatures: Així pots protegir el teu gos
- Baròmetre municipal de juliol L'habitatge ja és el principal problema de Barcelona: la inseguretat encapçalava la llista des de 2018
- BANCA El Santander ofereix 2.700 milions al Sabadell per aconseguir TSB, segons Reuters
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»