L’Eurolliga de bàsquet
Mirotic i Tobey segellen el pas a quarts del Barça a Atenes
L’equip blaugrana supera en un partit irregular el Panathinaikos gràcies al seu domini del rebot i l’encert en el triple (74-88)
El Barça va completar el primer dels seus objectius a l’Eurolliga: la classificació per als quarts de final. En les quatre jornades que resten intentarà assegurar-se l’avantatge de camp per al ‘play-off’. Ho va aconseguir amb una victòria sense gaire brillantor al camp del Panathinaikos (74-88), en què va acabar per tenir més pes el protagonisme i l’encert de Mirotic (26 punts) i un inspirat Tobey (16), que la irregularitat de l’equip blaugrana.
«Era el primer objectiu de la temporada, però en volem més», va reconèixer Jasikevicius a l’acabar. «Era un dels reptes, sí. Però lògicament som més ambiciosos, tot i que cal seguir sent humils i millorar», va explicar Mirotic, el millor jugador del partit, que supera la vintena de punts per tercera vegada en els últims cinc partits.
No hi ha terme mitjà per al Barça. O, per dir-ho d’una altra manera, estabilitat. Els seus partits solen ser una muntanya russa de sensacions, amb pics molt intensos, com va tornar a posar de manifest a Atenes: 11 punts per sota en el primer quart, i un parcial de 2-18 en el segon, que el va posar per davant en el descans (36-43). Pujada en el tercer quart amb una ratxa de Mirotic, per disparar les diferències fins a 14 punts i tornada a la desconnexió inesperada per permetre al Panathinaikos aixecar cap en el tram final. Les dues cares de l’equip blaugrana exposades amb cruesa en tot just 40 minuts, que va aconseguir imposar-se pel seu devastador domini en el rebot (42 davant 18) i el seu encert en el triple (12 de 26, un 46,2%).
Agitar la banqueta
Sense intensitat i gairebé sense defensa en el primer quart, l’equip de Jasikevicius va estar d’inici a mercè del Panathinaikos, que va arribar a doblar-lo en el marcador en una posada en escena molt pobra dels barcelonistes i modèlica de l’equip atenès, que ja està sense opcions d’arribar als quarts (20-10 en tot just cinc minuts). El gegant Papagiannis (9 punts) va ser el que va generar el desequilibri i Jasikevicius va haver d’agitar l’equip i entrar en la rotació tota la banqueta per fer-lo reaccionar.
Ho va aconseguir el Barça amb l’entrada de Jokubatis, amb el treball en defensa i en el rebot de Kalinic i, sobretot, amb un protagonista inesperat, Tobey. Mentre l’equip de Christos Serelis es passava més de cinc minuts sense sumar, el pivot nord-americà va ser la principal font d’inspiració dels blaugrana, amb 11 punts en tot just 7 minuts, inclosos tres triples, per donar-li la inciativa els barcelonistes.
Notícies relacionadesLa sensació en la represa és que el Barça podia controlar el partit sense problemes i que el Panathinaikos semblava ja resignat a llançar la tovallola, després d’encaixar un parcial de 3-10 de sortida, que va arribar a silenciar l’Oaka. Però de nou, l’equip blaugrana hi va tornar, a encadenar errors i pèrdues (en va acumular 15) i va permetre que el marcador s’estrenyés més de l’esperat (60-68) per donar esperances al seu rival. El conjunt grec va arribar als últims cinc minuts amb un marcador totalment obert (70-75).
L’aparició dels dos protagonistes blaugrana de la nit, Mirotic i Tobey, sumant dos triples en aquells instants de màxima tensió, no obstant, va acabar de tancar el partit i la classificació per a uns quarts en els quals l’equip de Jasikevicius necessitarà oferir més per respondre a les expectatives.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Esports de neu Bitllets de Rodalies Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat per anar a diferents estacions d'esquí de Catalunya amb forfet inclòs: com adquirir-los
- Guardiola guanya però depèn de Vox tot i la trompada del PSOE
- Abascal, desafiador amb Guardiola després que Vox dobli el resultat
- Els votants de Sánchez se’n van amb Vox
