L’Eurolliga de bàsquet
El Barça supera sense brillantor un Mònaco inconsistent
L’equip de Jasikevicius va arribar a dominar fins i tot per 15 punts però va tornar a patir en l’últim període (80-70)
No hi ha manera que el Barça tingui un dia tranquil. Ni a l’ACB. Ni a l’Eurolliga. Pot anar guanyant els seus partits per 15 punts, com va passar davant el Mònaco ficats ja en el tercer període, que la desconnexió arriba i l’equip de Jasikevicius cau en una espècie de bloqueig mental que el porta a patir, tot i que arrenqui la victòria (80-70). És digne d’estudi.
Els últims quarts del Barça solen ser molt dolents i tot apunta a un vestidor en el qual ha acabat per diluir-se qualsevol lideratge, més enllà del que imposa el tècnic i això inclou, per ara, també a Mirotic, que continua sense tenir rellevància. Per sort, el Mònaco és un polvorí i després de prémer el marcador (65-62, m. 35), es va ensorrar pel mal ambient, sobretot, de la seva estrella Mike James i el tècnic Sasa Obradovic, com es va poder comprovar en un últim temps mort i això va facilitar el triomf blaugrana.
Des de la necessitat que té de redempció, després del fracàs en la baralla pel primer títol gran de la temporada, el Barça va intentar mostrar millor actitud en la seva tornada al Palau. Va tenir petites desconnexions però més enllà d’una ratxa puntual de Loyd el seu primer temps, en general, va ser bo i en atac va aprofitar les concessions del Mònaco a la seva zona per anar alimentat la seva confiança i jugar amb fluïdesa. Va trobar el Barça moltes vies d’anotació, des del contraatac, als triples i a les accions de ‘pick and roll’, amb protagonisme repartit entre Vesely (el millor dels blaugrana), Satoransky o Kalinic, però també bons minuts d’inici d’Abrines i això va portar els avantatges de l’equip de Jasikevicius fins als 11 punts del descans (50-39).
Torna el patiment
Notícies relacionadesLa imatge del Barça va caure en la represa, just després que un triple d’Abrines obrís la màxima diferència per a l’equip blaugrana (56-41). Els problemes per tancar els partits no semblen abandonar l’equip de Jasikevicius. La defensa del Mònaco va fer un pas endavant i va començar a espessir el joc, amb molts contactes, faltes i tirs lliures i també, perquè no dir-ho, amb un arbitratge bastant perjudicial.
Mike James va assumir també més protagonisme en atac i el conjunt francès, enganxat al seu líder, va reduir diferències per mantenir-se en la baralla (65-57, m. 30) i alimentar els dubtes en el seu rival en el tram final. Però igual que va collar l’equip francès, per acostar-se a tres punts, va desparèixer en un parell d’accions que van provocar un enfrontament entre el seu tècnic i la seva estrella, Mike James. Qui sap quines conseqüències tindrà a l’equip monegasc. Això queda per al curt termini, però sí que va ajudar al Barça a sumar una victòria de gran rellevància per a la classificació general.
- Israel tindrà sota control el sud del Líban i no permetrà el retorn de la població
- L’Argentina crida "justícia, memòria i veritat" en els 50 anys del cop militar
- Dimissions al Govern de Meloni pel revés en el referèndum
- El bloc d’esquerres de Frederiksen guanya a Dinamarca
- Trump envia un pla de pau mentre planeja desplegar 3.000 soldats
