Una apagada deixa sense llum 90.000 clients de municipis del Barcelonès
Quan tot just acaba de complir-se un any de la gran apagada que va deixar sense subministrament tot el país, Barcelona va tornar a patir ahir una incidència elèctrica de gran abast. Així, uns 90.000 clients, entre llars, locals i altres equipaments, es van quedar sense llum, segons van confirmar fonts d’Endesa a EL PERIÓDICO.Quan acaba de complir-se un any de la gran apagada que va deixar sense subministrament tot el país, Barcelona ha tornat a patir aquest dijous 30 d’abril al matí una incidència elèctrica de gran abast. En total, uns 90.000 clients, entre llars, locals i altres equipaments, s’han quedat sense llum, segons han confirmat fonts d’Endesa a EL PERIÓDICO.
Les mateixes fonts detallen que l’apagada es va deure a una incidència a la xarxa d’alta tensió en una subestació situada al districte de Sant Andreu. L’incident es va registrar a les 10.21 hores i va provocar una avaria que va durar prop d’una hora i va afectar uns 90.000 clients, tot i que la xifra real de persones afectades va poder ser molt superior.Les mateixes fonts detallen que l’apagada s’ha degut a una incidència a la xarxa d’alta tensió en una subestació situada al districte de Sant Andreu. L’incident s’ha registrat a les 10.21 h i ha provocat una avaria que ha durat prop d’una hora i ha arribat a afectar uns 90.000 clients, tot i que la xifra real de persones afectades ha pogut ser molt superior.
Des del primer moment, els equips tècnics van iniciar les maniobres per reduir l’afectació, i als 15 minuts de registrar-se la incidència el nombre de clients sense subministrament va baixar fins als 60.000. Finalment, a les 11.17 hores, es va poder resoldre la incidència i tots els afectats van recuperar la llum.Des del primer moment, els equips tècnics han iniciat les maniobres per reduir l’afectació, i als 15 minuts de registrar-se la incidència el nombre de clients sense subministrament havia baixat fins als 60.000. Finalment, a les 11.117 h, s’ha pogut resoldre la incidència i tots els afectats que han recuperat la llum.
Notícies relacionadesTot i que la subestació afectada es troba a Sant Andreu, el tall va afectar veïns de diferents barris de Barcelona i altres municipis de la comarca del Barcelonès. Segons dades del telèfon 112 consultades per aquest diari, el servei d’emergències va rebre 415 trucades vinculades a 78 incidents relacionats amb el tall elèctric, que va durar una hora. Entre els motius principals es troben els rescats de persones atrapades i l’atenció a fallades en els subministraments bàsics. La majoria dels avisos van ser derivats als Bombers.Segons dades del telèfon 112 consultats per aquest diari, el servei d’emergències ha rebut un total de 415 trucades vinculades a 78 incidents relacionats amb el tall elèctric, que amb prou feines ha durat una hora. Entre els motius principals es troben els rescats de persones atrapades i l’atenció a fallades en els subministraments bàsics. La majoria dels avisos han sigut derivats als Bombers per a la seva resolució.
La comarca del Barcelonès, amb Barcelona com a principal focus, va concentrar el 94,94% de totes les trucades. A distància se situen el Vallès Occidental (3,61%), el Baix Llobregat (1,2%) i l’Anoia (0,24%). Els altres municipis on es van registrar incidències són Santa Coloma de Gramenet, Badalona, Montcada i Reixac, Sant Cugat del Vallès, Sabadell, Olesa de Montserrat, Abrera i Igualada.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Pont ¿Quins supermercats estan oberts l’1 de maig, Dia del Treballador, a Barcelona i Catalunya? Horari de Lidl, Mercadona i la resta de botigues
- Pont ¿Quins centres comercials estan oberts l’1 de maig, Dia del Treballador, a Barcelona i Catalunya?
- Peramato relleva la fiscal superior que es va enfrontar a García Ortiz
- "Si ens enfonsem, pot passar qualsevol cosa", reconeixen els socialistes
- Comuns acusa el Govern de "poc contundent" amb les multes al límit de lloguer
