El 15 de març
Sant Pau celebra els seus 625 anys amb una jornada de portes obertes i concerts gratuïts a Barcelona
El Recinte Modernista de Sant Pau de Barcelona celebrarà aquest diumenge 15 de març el 625 aniversari de la fundació de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Per commemorar-ho, el recinte ha organitzat una jornada de portes obertes, amb entrada gratuïta, amb activitats pensades tant per a famílies com per al personal de l’hospital.
Des de Sant Pau recorden que aquesta institució es va crear fa més de sis segles, durant la Barcelona medieval, per respondre a les necessitats sanitàries de l’època i que va donar origen a l’actual hospital. Aquesta efemèride fa valdre els seus centenars d’anys d’història dedicats a la salut, marcats pels avenços mèdics, arquitectònics i socials de la ciutat. Avui dia, l’espai és un dels més emblemàtics del patrimoni modernista de la capital catalana.
Programa d’activitats
Per a la jornada de portes obertes, hi ha programades activitats com un contacontes sobre la infermera Adela Simón, a qui es retrà homenatge per ser una referent en el món sanitari per la seva dedicació i humanitat. L’activitat es farà a les 10.00, 12.00 i 17.00 de diumenge a la sala Pau Gil. Està adreçada a infants a partir de 5 anys i requereix inscripció prèvia. Després del conte, els participants podran visitar el recinte i gaudir de la resta d’activitats.
Notícies relacionadesAixí mateix, la jornada de celebració inclou un programa musical amb diverses actuacions:
Cor Vivaldi: a les 11.00 i 11.45 a la sala Domènech i Montaner, amb un repertori que recorre cinc moments clau de la història de l’hospital.
Ara Martí Quartet: a les 12.00 i 17.30 als jardins del recinte, amb jazz, boleros i bossa nova.
Jam de lied amb la Fundació Victoria de los Ángeles: de 12.30 a 14.00 a la sala Domènech i Montaner, amb diferents cantants i pianistes.
Música i ball amb l’Associació BCN Swing: a les 13.00, amb banda en directe i ball de swing als jardins.
Per assistir a l’esdeveniment cal inscriure-s’hi prèviament a través d’aquest enllaç.
- Educació L’exemple de Brian, jove gitano que es va treure l’ESO mentre es llevava d’hora per ajudar els seus pares i ara estudia Informàtica: "Sempre reps el que dones"
- L’animal més letal del planeta: mata més que les guerres i encara el subestimem
- Dues veïnes de Sabadell demanden la Sareb després que els reclamessin 3 milions d’euros per una hipoteca que no van sol·licitar
- Alimentació Les nutricionistes coincideixen sobre l’alvocat: "És un dels aliments clau per als corredors"
- Cimera a Barcelona Sánchez i Lula exhibeixen la seva aliança anti-Trump amb la firma de 15 acords: «Quan es produeixen retrocessos en democràcia, apareix el feixisme»
