Les motos a les voreres priven l’accés als contenidors
L’estacionament irregular és més freqüent entre setmana i en horari feiner, sobretot al districte de l’Eixample.
La controvèrsia sobre les motos mal aparcades a les voreres de Barcelona es cola en el dia a dia de molts veïns, sobretot al centre de la ciutat. En els últims mesos, EL PERIÓDICO ha detectat una pràctica que va més enllà d’envair l’espai per als vianants: s’ha convertit en habitual l’estacionament de motocicletes just davant de fileres de contenidors d’escombraries, de manera que bloquegen el pas als residents que hi volen tirar els residus.
Segons ha comprovat aquest diari, l’aparcament irregular de motos és més freqüent entre setmana i en horari feiner. Depenent de la ubicació dels contenidors, alguns vehicles només dificulten el pas, mentre que d’altres bloquegen completament l’accés. Les motos en qüestió, aparcades en bateria, obliguen els veïns a esquivar-les i a modificar el recorregut per poder arribar a l’espai de dipòsit.
N’hi ha prou de preguntar a veïns i comerços de l’Eixample per apreciar que el tema és molt present en la conversa quotidiana. Camilo Muñoz, veí del carrer de València afectat per la proliferació, exposa a aquest diari que baixar les escombraries ara "és una mena de gimcana": "He de fer malabarismes per tirar la bossa". Josefa Pérez, resident del carrer de Muntaner, apunta que quan es troba amb aquesta situació es veu obligada a passar entre les motos i afirma que "ningú hauria d’anar esquivant vehicles". A més, remarca el perill que comporta: "Imagina’t que el motorista no veu a algú i li clava un cop".
La nova ordenança de circulació, vianants i vehicles (OCVV), en vigor des de l’1 de febrer, prohibeix estacionar els vehicles en voreres de menys de tres metres d’ample, en zones on s’obstaculitzi l’accés a contenidors o s’impedeixi la mobilitat, i en sortides de centres escolars i hospitals. Tot i això, la campanya Recuperem voreres: fem fora les motos de les voreres, que agrupa més d’un centenar d’entitats, denuncia que a Barcelona hi ha 90.000 motos i ciclomotors que incompleixen la normativa municipal.
"Un problema més ampli"
Notícies relacionadesGenís Domínguez, membre d’Eixample Respira, una plataforma veïnal adherida a la campanya, assenyala que l’estacionament indiscriminat de motocicletes davant dels contenidors "és una de les moltes conseqüències que comporta un problema més ampli i extens". Per la seva banda, Noelia Garberí, de la federació de persones amb discapacitat física i orgànica Ecom, també adscrita a la iniciativa, remarca que un dels col·lectius més afectats és precisament el de les persones amb discapacitat. Martí Besa, operari del servei de recollida de residus urbans, explica que normalment envolten les motos durant la recollida d’escombraries, però que "si estan molt enganxades als cubs, dificulten la feina especialment als camions de càrrega lateral".
Barcelona, que ha augmentat les sancions que imposa, també ha ampliat les places d’aparcament, que avui són 77.899, un 12,3% més que fa dos anys, segons assenyalen les dades municipals. Un total que encara és insuficient per a les 271.090 motos matriculades a la ciutat.
- Transport públic La T-Jove continuarà rebaixada al 50% el 2026
- Segona vida (23) / JORDI VILA-PUIG Jordi Vila-Puig, exjugador del Barça d’hoquei patins: "La meva vida és una aventura en el món de l’esport"
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- Baixa temporal Andreu Buenafuente abandona TVE de manera inesperada per prescripció mèdica: «He de parar una mica»
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
