BCN donarà 600 euros per la compra d’un ciclomotor elèctric si es desballesta el vell
L’Ajuntament destinarà 15 milions d’euros amb l’objectiu que el parc de vehicles de menys cilindrada sigui "100% elèctric" el 2030.
L’Ajuntament de Barcelona destinarà 15 milions en els pròxims quatre anys per fomentar que els veïns adquireixin un ciclomotor elèctric a canvi de desballestar el seu de combustió. Ho farà a través d’un programa d’ajudes que arrencarà el març del 2026 i que donarà 600 euros a aquelles persones que es desfacin de la seva moto (de fins a 50 cc) i n’adquireixin una de nova elèctrica.
L’alcalde Jaume Collboni va assenyalar ahir que Barcelona és "una ciutat motard" i referent en l’electrificació urbana. En aquest sentit, va assenyalar que aquesta mesura permet conjuntar i potenciar aquestes dues idees que ja formen part de l’ADN barceloní.
Fa unes setmanes, en la presentació de l’Observatori de la Motocicleta, el govern local ja va assenyalar que el seu objectiu és que el 20% de les motos i el 50% dels ciclomotors siguin a curt termini elèctrics, i s’arribi fins al 60% i 100%, respectivament, el 2030. Explicava llavors que la infraestructura de càrrega a la ciutat no és un problema perquè "ha crescut per sobre de la demanda". Així, la moto és un actor clau en els desplaçaments quotidians per Barcelona, ja que representa gairebé quatre de cada deu vehicles motoritzats privats. Amb més de 270.000, és una de les ciutats europees amb un parc més gran per habitant.
En el cas dels ciclomotors de baixa cilindrada, Barcelona té censats 32.000 ciclomotors, dels quals s’estima que 18.000 estan en circulació. Així, del total de motos d’aquest tipus registrades, unes 8.000 ja són elèctriques, mentre que les altres 24.000 són de combustió.
Segons dades del consistori, aquestes últimes són responsables de l’emissió d’unes 3.000 tones de CO2 anuals. En aquest sentit, Collboni va remarcar que l’objectiu de l’ajuda són els joves que viuen a la ciutat, ja que són els usuaris que més utilitzo fan dels vehicles de menor cilindrada i que, al seu torn, tenen sous més baixos, per la qual cosa s’enfronten amb més problemes a l’hora de canviar de moto i fer el salt al vehicle elèctric. Les empreses amb seu a la ciutat també podran optar a l’ajuda per renovar el seu parc de motocicletes.
Per optar a l’ajuda es necessiten tres requisits: estar empadronat a Barcelona, tenir un justificant que acrediti que s’ha portat un ciclomotor a desballestar i la factura del nou vehicle adquirit.
- Mobilitat Barcelona donarà ajudes de 600 euros per comprar motos elèctriques si es desballesten les de combustió
- En una reunió a Waterloo Puigdemont reordena Junts al Parlament: designa Mònica Sales com a presidenta i Salvador Vergés com a portaveu
- Cas Pujol Els forenses que van examinar Jordi Pujol conclouen que "no està en condicions" de ser jutjat
- "Al capdavant de les celebracions estatals" Badalona tornarà a disputar-li a Vigo el Nadal més grandiloqüent d'Espanya: "Serà més espectacular"
- Oques Grasses: ansietat, catalanitat, ‘FOMO’ i més
