Uber avisa que la llei del taxi reduirà un 30% la mobilitat

El Gremi de Restauració i Mou-te per Barcelona recolzen la plataforma perquè consideren essencial assegurar el servei i les inversions a la ciutat.

Uber avisa que la llei del taxi reduirà un 30% la mobilitat
2
Es llegeix en minuts
Glòria Ayuso
Glòria Ayuso

Periodista

Especialista en economia i sostenibilitat, economia blava, transició cap a una economia descarbonitzada.

ver +

Uber es va recolzar ahir en el Gremi de Restauració i Mou-te per Barcelona per mostrar els greuges que suposarà per a la mobilitat a Barcelona la popularment coneguda com a llei del taxi, la iniciativa legislativa que van registrar al Parlament al setembre el PSC, Junts, ERC, els Comuns i la CUP.

Segons la plataforma, la ciutat té el mateix nombre de taxis que fa 40 anys, tot i que ara la seva realitat és completament diferent. En comptes de solucionar un problema de demanda, el text de la llei inclou la prohibició als vehicles de transport amb conductor (VTC) de prestar serveis dins de l’Àrea Metropolitana, cosa que suposa el 90% dels que fa Uber. Això significarà "reduir en un 30% la mobilitat a la ciutat" i "augmentar el temps d’espera fins als 45 minuts", va xifrar la directora d’Uber a Espanya, Lola Vilas. Per a Uber, el principal problema és que el text de la llei, les esmenes del qual segurament començarà a tramitar el Parlament a principis del 2026, no té en compte l’usuari, que queda desatès. En una ciutat amb una creixent demanda de transport, "en hora punta, un dissabte a la nit, un dia de pluja, en un punt allunyat del centre, falten taxis i VTC", va remarcar Vilas.

Si, segons Uber, el Govern està perjudicant els usuaris és per por de les protestes del sector del taxi. Vilas, però, va assegurar que hi ha més de 2.000 taxistes de la ciutat que ja ofereixen els serveis a través de la plataforma, després que en els últims mesos se n’hagin incorporat prop de 650 perquè "guanyen de mitjana el doble de carreres que els que treballen a mà alçada". Segons la plataforma, la major part d’usuaris menors de 30 anys no baixa al carrer a buscar un taxi, sinó que el contracta a través del mòbil. En cas de seguir amb les dades actuals, Vilas es va mostrar convençuda que els tribunals acabaran derogant la llei, que segons les plataformes de VTC posa en perill 6.000 llocs de treball.

"Anar-hi amb bicicleta"

Notícies relacionades

La restauració "queda en mal lloc", va assegurar per la seva banda el director del Gremi de Restauració, Roger Pallarols, que va insistir que cal garantir la mobilitat de la gent i que la nova llei afectarà un sector que aporta el 6% del PIB i dinamitza altres activitats.

"Els visitants al Mobile hauran d’anar-hi amb bicicleta", va ironitzar per la seva banda el representant de Mou-te per Barcelona, Javier Cottet, que va considerar la llei com una aberració. José Manuel Berzal, president d’Unauto, la patronal dels VTC majoritària a Catalunya, va explicar que els usuaris han enviat més de 3.000 missatges de protesta al president Salvador Illa i a la Conselleria de Territori arran de la campanya amb la qual han informat en els reposacaps dels VTC sobre l’expulsió d’aquest servei de Barcelona.

Temes:

Barcelona PSC PSC