Mobilitat

BCN crea un observatori de la moto per reduir un 30% els accidents

Motos en la acera, en una calle de Barcelona

Motos en la acera, en una calle de Barcelona / MANU MITRU

1
Es llegeix en minuts
Glòria Ayuso
Glòria Ayuso

Periodista

Especialista en economia i sostenibilitat, economia blava, transició cap a una economia descarbonitzada.

ver +

Amb més de 270.000, Barcelona és una de les ciutats europees, si no la que més, amb un parc de motos més gran per habitant. Els accidents i la invasió de les voreres són els dos grans problemes que arrossega aquest mitjà de transport, així com la necessària i endarrerida transició cap a la moto elèctrica.

Representants de víctimes d’accidents, d’usuaris, de la indústria i de l’Administració han creat una taula de treball: l’Observatori de la Motocicleta. Entre els integrants hi ha l’Associació de Prevenció d’Accidents de Trànsit (P(A)T), Motoristes de Barcelona i l’associació d’empreses Anesdor.

Sinistralitat

Notícies relacionades

La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme i Mobilitat, Laia Bonet, ha posat xifres als objectius que persegueix. El primer, reduir de manera immediata en un 30% els accidents (i en un 50% per al 2030), ja que el col·lectiu de motoristes és el més vulnerable: l’any passat, gairebé la meitat de les 305 víctimes greus i mortals en accidents de trànsit a la ciutat van tenir la moto com a protagonista. El pla implica analitzar els punts amb més accidents i s’ampliaran de les actuals 52 a 100 les zones avançades als semàfors dedicades a la moto en els encreuaments de l’Eixample.

La segona prioritat és eliminar progressivament els aparcaments de motos a la vorera, per dedicar aquest espai només al vianant. L’Ajuntament crearà 24.000 noves places en aquest mandat (actualment n’hi ha 94.000), de les quals n’hi haurà 20.000 que seran a la calçada. Les altres 4.000, als aparcaments subterranis, seran de pagament.

Temes:

Barcelona Motos