Les policies locals seran formades per actuar contra VTCs il·legals
Tito Álvarez, portavoz de Élite Taxi, habla con los medios. /
El portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, va explicar ahir que les policials locals de nombrosos municipis rebran formació per actuar contra els VTCs que ofereixen serveis urbans il·legals fora de Barcelona. Després de reunir-se amb el comissari dels Mossos d’Esquadra i cap de la Regió Metropolitana Sud, Eduard Sallent, i el director general de Coordinació de les Policies Locals de la Conselleria d’Interior, Daniel Limones, Álvarez va detallar que aquestes formacions inclouran capitals de comarca i demarcació com Girona, Tarragona, Sitges, Mataró, Terrassa, Granollers o Reus, entre d’altres. El portaveu d’Élite Taxi també va denunciar que s’han detectat casos de propietaris que fan circular "cinc o sis vehicles" amb les matrícules doblegades i sota la mateixa llicència de VTC.
"Les VTCs s’estan estenent per tot el territori i aquí som 10.500 llicències, però en una població com Sitges són 30 taxis. I així passa en totes les poblacions de la costa", va afirmar.
Les formacions tindran lloc durant els mesos d’octubre i novembre, segons va acordar el sindicat de taxistes amb el comissari Sallent i el director Limones. La previsió és que en un mes i mig les policies locals estiguin ja formades i preparades per "actuar de manera individual i sense avisar" amb l’objectiu que les campanyes siguin "efectives".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- EL RELLEU ELECTORAL Rafa Yuste, el ‘bon Jan’ que presideix el Barça: soci del Gol Nord, amic de Laporta des dels sis anys i aficionat a la boxa
- Productes ja retirats del mercat Cinc nadons hospitalitzats a Espanya per una toxina després de beure llet de fórmula
- Falta de professionals Alerta del sector de la dependència: «El sistema no està preparat per a l’impacte demogràfic que s’acosta»
- Macroeconomia L’economia catalana va créixer un 2,7% el 2025 alimentada per l’incipient ‘boom’ de noves obres
- Tribunals Una jutge de Barcelona imputa ex alts càrrecs del CNI i la Guàrdia Civil per l’espionatge amb Pegasus i Candiru
