L’Auditori de Màlaga no avança per problemes amb el finançament

La negativa del Govern central a afegir-se per ara a l’ambiciós projecte dificulta la captació privada dels 109 milions que necessita la instal·lació

L’Auditori de Màlaga no avança  per problemes amb el finançament
1
Es llegeix en minuts

Màlaga és una altra de les ciutats amb un ambiciós projecte de dinamització cultural al seu litoral, que gira entorn d’un nou auditori i que en aquests moments està encallat per problemes de finançament. L’alcalde de Màlaga, Francisco de la Torre, va llançar una última proposta de finançament a l’Estat per reflotar el projecte, que planteja avançar la part del finançament públic que correspondria a l’Estat, 45 milions d’euros segons la repartició que va fer públic l’Ajuntament.

Aquesta proposició contempla que el consistori aporti la quantia estatal entre el 2025 i el 2026, i dona termini a l’Executiu fins al 2027 perquè torni aquest import avançat fraccionant-lo anualment fins al 2029. De la Torre buscava encaixar així el desenvolupament de l’auditori amb les obres de la Biblioteca Pública de l’Estat, que Cultura està executant ara.

Fins ara, el Govern ha expressat que no té intenció de sumar-se al projecte ni ara ni en el futur, cosa que suposa un dur revés per al consistori malagueny, ja que comporta un escull per a la captació de fons privats, que haurien d’aportar 109 milions dels 209 en els quals està valorat aquest equipament.

Repartiment de la inversió

Notícies relacionades

Aquesta captació de fons privats és una tasca de què s’ha encarregat personalment l’alcalde, segons explica el seu propi equip, i de la qual no es coneix res fins ara. El primer regidor ha destacat en alguna ocasió la necessitat que la inversió pública estigués "lligada" en la seva totalitat, incloent-hi els 25 milions a què es va comprometre la Junta d’Andalusia, els 20 milions que posaria l’Ajuntament i 10 milions més per part de la Diputació, junt amb els 45 milions que aportaria el Govern, perquè la inversió privada fes el pas definitiu.

El projecte havia fet passos ferms els últims mesos amb la compra dels sòls portuaris als terrenys per 9 milions a l’Autoritat Portuària; l’inici dels tràmits per actualitzar el projecte dissenyat el 2007 per Federico Soriano i Agustín Benedicto, o l’inici de les converses per crear un consorci publicoprivat. Fa gairebé 20 anys que la infraestructura està projectada.