Transport públic
El bus nocturn de Barcelona suma més de 100.000 usuaris després de la posada en marxa de dues noves línies
El juny del 2025, tot el servei d’autobús nocturn va transportar 724.937 passatgers, un 21% més que un any enrere
CONTEXT | Dues noves línies reforcen el bus nocturn de l’àrea de Barcelona per «evitar la saturació»

Un autobús nocturno (Nitbus) de Barcelona. /
L’arrencada de dues noves línies d’autobús nocturn de l’àrea de Barcelona (N23 i N24) i el reforç de tres més (N28, N13 i N6) per part de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l’administració responsable del servei, ja ha començat a donar fruits. La mateixa entitat explica que, en els primers dos mesos de servei s’ha produït ja una reducció del temps d’espera, així com un augment de la capacitat de passatgers.
Així, durant tot el mes de juny del 2025, tot el servei del NitBus metropolità va transportar 724.937 passatgers, una xifra només superada l’agost del 2024. Això es tradueix en un 14% més d’usuaris que el mes anterior i un 21% més que fa una any; és a dir, més de 100.000 nous usuaris respecte al juny del 2024. L’AMB ja va explicar que el reforç de les línies naixia de la necessitat de donar resposta al «fort increment de demanda dels últims mesos i evitar la saturació» d’algunes línies.
En un comunicat, l’AMB explica que les línies N3/N23 i N4/N24 van transportar 261.918 passatgers durant maig i juny, cosa que «ha provocat una important descongestió d’usuaris al centre de Barcelona, la Barceloneta i l’eix de l’avinguda Meridiana». En aquesta mateixa línia, l’entitat celebra que les millores aplicades han fet disminuir «molt significativament» els temps d’espera, que en alguns casos ha passat a ser de 10 minuts.

Un autobús nocturn (NitBus) de Barcelona. /
El creixement de les línies
Les línies N3 i N23 van portar 57.321 viatgers durant maig (39.348 la línia N3 i 17.873 la línia N23), això es tradueix en un increment del 24% d’usuaris respecte a les dades de fa un any. A més, si l’increment entre l’abril i el maig del 2024 va ser del 9%, l’augment d’aquest any puja al 30%. Les línies N3 i N23 van portar 65.990 persones durant el juny (41.635 la línia N3 i 24.355 la línia N23), cosa que suposa un creixement del 52% respecte a les dades de fa un any. A més, si la variació entre maig i juny del 2024 va ser negativa (-6%), entre maig i juny del 2025 ha augmentat un 15%.
Pel que fa a les línies N4 i N24, van transportar 62.262 viatgers durant el maig (29.807 la línia N4 i 32.455 la línia N24). La demanda d’aquestes dues línies va ser així molt superior a la dels mesos anteriors (40.163 a l’abril). Si es compara amb maig del 2024 (43.472), van fer ús del servei un 43% més de viatgers. A més, si l’increment entre l’abril i el maig del 2023 va ser del 7%, l’augment entre l’abril i el maig del 2025 ha sigut del 55%. Durant el mes de juny, les línies N4 i N24 van acollir 76.345 passatgers durant el juny (34.801 la línia N4 i 41.544 la línia N24), xifra que suposa un 86% més de demanda respecte a les dades de fa un any. A més, si la variació entre maig i juny del 2024 va ser negativa (-5%), entre maig i juny del 2025 ha augmentat un 23%.
Per la seva banda, la línia N28, que ha ampliat el recorregut a l’Hospitalet de Llobregat, ha experimentat un augment del 23% de demanda respecte a les dades de fa un any. Aquesta ampliació del recorregut ha donat cobertura a barris com Pubilla Cases o Can Serra, on hi havia una falta històrica de transport nocturn.
23 línies i 189 vehicles
Notícies relacionadesL’AMB recorda també que NitBus arriba ja a 18 municipis dels 36 que integren l’Àrea Metropolitana de Barcelona i té una freqüència de pas de 20 minuts en totes les línies cada nit de l’any. Actualment, el servei té 23 línies, que circulen de 22.30 a 6.00 hores, i 189 vehicles.
D’altra banda, l’AMB també recorda el servei de parades intermèdies a demanda que ofereix NitBus, un servei que «cuida la seguretat dels col·lectius més vulnerables», com dones i menors, i permet que els usuaris s’acostin «al màxim possible «a la seva destinació en horari nocturn. Actualment, ja funciona en trams concrets d’algunes línies i pròximament tot el servei d’autobús nocturn de l’AMB que circula fora de l’àmbit de les rondes de Barcelona l’incorporarà. Finalment, l’AMB apunta també que tota la flota d’autobusos nocturns disposa de càmeres de videovigilància, mesura que ha permès reduir notablement el nombre d’incidents registrats en matèria de seguretat, que actualment és molt baix.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- NARCÍS MARTÍ FILOSIA "Pintant soc feliç: ningú m’aplaudeix i ningú em xiula"
- Relacions interpersonals El celibat voluntari s’obre pas entre les joves: «Fa dos anys que estic sense relacions i mai he estat millor»
- Reglament de trànsit El canvi de normativa sobre llums d’alerta genera un mercat fraudulent
- Meteorologia adversa Les temperatures extremes posen en alerta sis comunitats a l’inici de l’onada de calor
- Espai cultural L’Ateneu Barcelonès atrau ‘expats’ àvids de llengua i cultura catalana
- Educación en Catalunya Niubó da carpetazo a la reimplantación general de la sexta hora y apuesta por "medidas más quirúrgicas"
- El 5 de setembre Marta Pontnou i Laura Fa faran el pregó d’una Festa Major de Sabadell 2025 que arrenca amb 300 activitats
- DAEGU FC - BARÇA (0-5) Lamine Yamal dirigeix una golejada amb doblet de Gavi i estrena de Rashford
- Salud El Hospital Comarcal del Alt Penedès reabre con el traslado de pacientes e incidencias técnicas
- A Barcelona Pla de xoc contra la «degradació» de Sant Antoni: més policia, neteja, atenció social i millores en la superilla tàctica