La Porta d’Europa es desdoblarà per desencallar la mobilitat

Es construirà un pont bessó per 90 milions d’euros, de manera que cada un transcorrerà en una direcció amb carrils per a bicis i per a vianants.

La Porta d’Europa es desdoblarà per desencallar la mobilitat
2
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Més enllà de frenar el creixement de creueristes, el nou protocol que van firmar ahir el Port de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona impulsa un paquet de mesures per millorar la mobilitat que genera aquesta activitat turística, així com els accessos a la zona. Inclou el desdoblament del pont Porta d’Europa que connecta amb el moll Adossat, així com l’anunciat corredor urbà pel front litoral. El conjunt d’iniciatives del protocol suposa una inversió publicoprivada de 185 milions d’euros, que se suma als 265 d’invertits des de l’anterior pacte, del 2018.

L’ambiciós desdoblament del pont Porta d’Europa, que s’havia quedat petit tenint en compte l’afluència de vehicles, permetrà millorar la mobilitat del moll Adossat i la seva connexió segura incorporant vials per a bicicletes i vianants. Es basa a crear un pont bessó al costat de l’actual (més a prop del World Trade Center), de manera que el trànsit de l’actual no es veurà afectat durant l’obra. Quan estigui acabat, un s’utilitzarà per anar en direcció a l’Adossat, i l’altre, en direcció a Barcelona. En un s’hi incorporarà un carril bici, i en l’altre, un carril per als vianants. Aquesta actuació comporta una inversió de 90 milions d’euros, segons va explicar el president del Port, José Alberto Carbonell. L’inici d’obres serà el 2027.

Corredor "estratègic"

Notícies relacionades

La construcció d’un corredor urbà pel front litoral de Montjuïc està destinat al transport públic, taxis, VTCs, bicicletes i vianants. Connectarà la plaça de les Drassanes amb la Marina del Prat Vermell i la Zona Franca. La nova infraestructura "estratègica" facilitarà la connexió del veïnat als dos costats de la muntanya de Montjuïc i "permetrà canalitzar els fluxos de passatgers que vagin en direcció sud amb un impacte mínim sobre el teixit urbà" de l’entorn, segons assenyala el protocol. La inversió prevista és d’uns 10 milions d’euros i entrarà en servei el 2029, segons van assegurar.

D’altra banda, s’elaborarà un estudi d’avaluació de la mobilitat generada pels creuers –com va avançar aquesta setmana EL PERIÓDICO–, que permetrà formular un pla de gestió sostenible de la mobilitat terrestre dels creueristes. Inclourà un servei regular de llançadores amb els principals nodes de transport públic, un sistema de monitoratge permanent amb dades compartides amb l’Ajuntament, així com la instal·lació de pantalles informatives a totes les terminals sobre el temps real de l’afluència als principals punts turístics de la ciutat.