De nit

Les obres a la ronda de Dalt tallen un carril per sentit entre Vall d’Hebron i Vallcarca des d’aquest dilluns i fins al setembre

El tall redueix la capacitat de la via entre les sortides 5 i 6 durant gairebé dos mesos, amb afectacions al trànsit nocturn i desviacions senyalitzades

MAPA | Totes les obres que complicaran l’estiu a Barcelona: Muntaner, Meridiana, ronda de Dalt…

ronda-de-dalt

ronda-de-dalt

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

La ronda de Dalt entra a partir d’aquest dilluns, 14 de juliol,en una nova fase d’obresque afectarà el trànsit en els dos sentits de la marxa entre les sortides 5 i 6. L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat que, fins al 4 de setembre, es tallarà un carril per sentit per avançar en els treballs de cobertura del tram comprès entre l’IES Vall d’Hebron i l’avinguda de Vallcarca. Aquesta intervenció s’emmarca en un dels projectes urbanístics prioritaris de l’actual mandat.

Les actuacions previstes aquest estiu consisteixen en la construcció dels murs laterals, les sortides d’emergència, els prismes de serveis, noves voreres i accessos d’evacuació. A diferència de l’estiu passat, en aquesta ocasió es tancarà el carril lent de cada sentit del tronc central –i no el ràpid–, cosa que reduirà la capacitat de circulació de tres a dos carrils per sentit.

Talls de nit

Per reduir al mínim l’impacte sobre la mobilitat, els talls de trànsit es realitzaran de nit. El primer tancament serà diumenge a la matinada, de 22.30 a 5.30 hores, en sentit Besòs, i l’endemà es farà el mateix en sentit Llobregat. Durant tota la fase d’obres s’instal·laran reductors de velocitat, senyalització reforçada i avisos de limitació de carrils.

Explicació de l’afectació de les obres /

Ajuntament de Barcelona

A més, el consistori preveu reobrir pròximament la rotonda del carrer Arenys i recuperar els dos carrils del lateral muntanya del passeig de la Vall d’Hebron, tancats també per aquestes obres. Més endavant, es restablirà també la vorera en aquest mateix tram lateral.

Notícies relacionades

Aquesta fase és una continuació dels treballs realitzats l’estiu passat, que van incloure la construcció del mur central i l’inici de les sortides d’emergència. La cobertura del tram entre Vallcarca i l’institut Vall d’Hebron inclourà 340 metres que se sumaran als 200 ja executats entre el mercat de la Vall d’Hebron i el centre educatiu. Una vegada finalitzada, la nova infraestructura generarà un espai verd d’ús ciutadà en benefici dels barris de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera.

El final de les obres el maig del 2027

El projecte respon a una demanda veïnal històrica i forma part del gran pacte de ciutat firmat a l’inici del mandat entre el govern municipal, entitats veïnals i grups polítics per transformar aquesta via ràpida i el seu entorn. Es preveu que tota l’obra estructural de la cobertura acabi el maig del 2027. La primera fase, centrada en l’estructura, compta amb una inversió de 12 milions d’euros. S’hi sumaran els 20 milions previstos per instal·lar el túnel i la cobertura. En una última etapa s’abordarà la urbanització del nou espai, el disseny del qual està actualment en revisió després d’un procés participatiu amb els veïns.