AMBici estrena tarifes de baix cost i tornarà 20 euros als usuaris

La xarxa metropolitana finalitza l’ampliació prevista i arriba a 15 ciutats de l’àrea de BCN. Els abonaments corresponen a la subvenció del ministeri.

AMBici estrena tarifes de baix cost i tornarà 20 euros als usuaris
1
Es llegeix en minuts
Glòria Ayuso
Glòria Ayuso

Periodista

Especialista en economia i sostenibilitat, economia blava, transició cap a una economia descarbonitzada.

ver +

El servei públic de bicicleta compartida de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, AMBici, estrena tarifes, estacions i flota elèctrica. Tindrà a partir de dilluns una nova tarifa per dies per a persones que vulguin utilitzar-la de manera esporàdica: 5, 9 i 12 euros per viatges il·limitats de fins a 30 minuts durant 1, 2 i 3 jornades, respectivament. Els actuals usuaris també se’n beneficiaran: més de 8.000 persones que han satisfet la tarifa anual de 40 euros rebran en el seu compte bancari 20 euros. Aquesta devolució, que va començar a realitzar-se dijous passat, correspon a l’aplicació de manera retroactiva de la subvenció del Ministeri de Transports als bicisharing públics.

La nova oferta per dies respon a la voluntat d’animar nous usuaris a provar la bici i a fomentar un "turisme de cap de setmana sostenible" pels voltants de Barcelona, com va explicar la consellera de Mobilitat Sostenible de l’AMB, Elisabet Latorre.

Els usuaris que renovin el seu bo anual també pagaran a partir d’ara i fins a final d’any 20 euros, en comptes dels 40 esmentats. L’AMB preveu que els nous preus repercuteixin en un augment del nombre d’usuaris, que actualment són 17.000, amb un maig de rècord en usos, amb un total de 166.000. No obstant, es desconeix si la subvenció estatal es mantindrà més enllà del 2025, una cosa que podria incidir en les noves altes i baixes per al 2026.

Notícies relacionades

Després de la finalització de l’ampliació prevista, l’AMBici arriba ja a 15 municipis metropolitans: Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, el Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Badalona, Castelldefels, Gavà, l’Hospitalet de Llobregat, Molins de Rei, Sant Adrià de Besòs, Sant Feliu de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet i Viladecans. El desplegament ha comptat amb les ajudes dels fons europeus Next Generation.

L’AMB està acabant la instal·lació de l’últim lot de 31 noves estacions per arribar a un total de 236 i una flota de 2.600 bicis. Només falten per instal·lar tres estacions a Badalona i una a Esplugues. L’Hospitalet va estrenar ahir una de les tres noves estacions i, amb un total de 33, és el municipi, juntament amb Badalona, amb 34, amb més punts públics de bici compartida.