Salut assenyala un bar com a causa del brot de salmonel·la a Sant Adrià

El bar Villadeite 2 permanece cerrado cautelarmente tras detectarse un presunto caso de salmonela /
L’alerta per una intoxicació per salmonel·la a Sant Adrià de Besòs fa un parell de setmanes es va originar al bar que la Policia Local de la ciutat va fer tancar de forma provisional fa 11 dies. Inspectors de l’Agència de Salut Pública de Catalunya van acudir el 10 de juny al bar Villadeite 2 i van prendre mostres per confirmar si va ser el focus de contagi. Els indicis així ho apuntaven, ja que les persones que van emmalaltir tenien en comú que havien menjat en aquest negoci en els dies anteriors a patir vòmits, diarrees, febres i deshidratació. De les comprovacions efectuades es desprèn que sí que existeix un vincle entre la infecció i el local.
"Dels resultats preliminars es dedueix que hi ha una relació temporal-espacial entre el consum d’aliments a l’establiment i l’aparició de malalts", van indicar fontsdel Departament de Salut. Van dir també que l’"anàlisi microbiològica" de les mostres del bar clausurat "és consistent amb un brot de salmonel·losi". La conselleria va afegir que "la investigació segueix en curs".
Notícies relacionadesFonts de l’Ajuntament de Sant Adrià van explicar que l’ordre de tancament cautelar del negoci continua vigent de moment. Al seu torn, Salut va manifestar que el consistori "està treballant en l’expedient sancionador" en col·laboració amb l’Agència de Salut Pública després d’acreditar-se l’episodi d’infecció causat pel bacteri. En paral·lel, les anàlisis practicades a les persones que van caure malaltes també han corroborat que van patir una intoxicació per salmonel·la. La conselleria va informar que, per ara, té constància de 14 diagnòstics confirmats que associa al brot de Sant Adrià.
Els afectats pel brot van compartir taula en diferents dinars al bar, en diferents dates al llarg d’almenys els sis dies previs abans que el negoci fos clausurat.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Una cinquena alumna acusa el professor del Conservatori del Liceu de tocaments
- Educació a Catalunya Els campus d'estiu universitaris per a estudiants d'ESO es multipliquen a Catalunya
- Ramaders Catalunya extrema els controls després de detectar tres focus de tuberculosi bovina
- Bombers de la Generalitat Indignació interna a Bombers per la incorporació d’efectius en pràctiques per a Sant Joan
- Cas Koldo L’Anaís, la «model» que va intentar amagar un disc dur d’Ábalos a la Guàrdia Civil: «Som amics. Amistat pura i dura»
- FUTBOL (REIAL MADRID) Kylian Mbappé, hospitalitzat per gastroenteritis aguda