Élite Taxi alerta que l’entrada de més VTCs col·lapsarà el trànsit

Élite Taxi alerta que l’entrada de més VTCs col·lapsarà el trànsit
1
Es llegeix en minuts
Glòria Ayuso
Glòria Ayuso

Periodista

Especialista en economia i sostenibilitat, economia blava, transició cap a una economia descarbonitzada.

ver +

Un estudi sobre la mobilitat urbana a Barcelona encarregat per Élite Taxi, la principal entitat de taxistes a la ciutat, indica que hi ha una "sobreocupació estructural de la calçada" que ha conduït a "múltiples formes de fricció, col·lapse i pèrdua d’eficiència en la via pública". Aquesta situació es "tensaria encara més" amb l’entrada en circulació de més vehicles de transport amb conductor (VTCs), que operen a través de plataformes com Uber i Cabify, remarca el document.

Amb el títol Disruptors del trànsit: evidències tècniques sobre els límits del sistema viari, que firma l’enginyer de la UPC Joan Velázquez, el document identifica una difícil coexistència entre el vehicle privat, els serveis de repartiment, l’autobús, el taxi, l’aparcament i la vida veïnal que condueixen a unes disfuncions que ja en l’actualitat afecten la seguretat, l’eficiència i la sostenibilitat de la mobilitat. És el que sosté l’informe, que té per objectiu alertar sobre els nous "riscos de desregular el transport de viatgers".

Notícies relacionades

Operadors previsibles

Les polítiques de reducció de la velocitat i reconfiguració de l’espai públic que impulsen les administracions per millorar la mobilitat només poden funcionar, segons l’informe, si "s’apliquen sobre un ecosistema de mobilitat amb operadors previsibles, professionals i reglamentats". En aquesta línia, contraposa el taxi amb els VTCs. Mentre que els primers els descriu com un servei de transport regulat sota normes que regeixen els torns, les tarifes, la formació obligatòria dels conductors, el control administratiu i la garantia de disponibilitat territorial, els segons tenen "patrons de circulació imprevisibles, amb serveis a demanda sense torns ni restriccions horàries". És per això que considera que la liberalització dels VTCs posaria en circulació milers de vehicles que multiplicarien "la pressió viària i la competència per l’espai".