Comença el procés per reformar el carrer de Pepe Rubianes

Comienza el proceso participativo para reformar la calle Pepe Rubianes en la Barceloneta /
L’Ajuntament de Barcelona ha iniciat aquest mes d’abril el procés participatiu per reformar el carrer de Pepe Rubianes, un dels principals eixos de comunicació del barri de la Barceloneta. L’actuació preveu fer aquesta via, avui encara presa pels cotxes, més per als vianants i amb més verd, segons va detallar ahir el consistori a través d’un comunicat.
La iniciativa forma part del Pla de Barris del districte de Ciutat Vella i suposa el primer gran projecte del programa municipal en aquest barri mariner. Amb aquest procés, es busca transformar profundament aquest carrer que connecta el passeig de Joan de Borbó amb el passeig Marítim, a través d’un disseny que prioritzi els vianants, millori l’accessibilitat i renovi els serveis urbans, l’enllumenat, els espais de descans i el verd urbà, assenyala la nota.
Enquestes i passejos
Notícies relacionadesEl procés participatiu ha començat amb preses de contacte directe amb els veïns, com enquestes a peu de carrer, visites exploratòries pel barri i l’obertura d’un espai digital d’aportacions a la plataforma Decidim.barcelona, que estarà actiu durant 15 dies. El 5 de maig se celebrarà al Centre Cívic Barceloneta una sessió oberta en la qual es presentaran les conclusions de la fase de diagnòstic i les primeres línies del projecte. Més endavant, l’Ajuntament convocarà una nova sessió, ja dins del marc del Consell de Barri, per presentar el projecte final i explicar com s’han incorporat les propostes ciutadanes.
El tercer tinent d’alcalde i regidor de Ciutat Vella, Albert Batlle, remarca la importància d’aquesta reforma: "Aquesta és una de les obres emblemàtiques del Pla de Barris d’aquest mandat. La reforma del carrer de Pepe Rubianes ha de dotar aquesta via de la dignitat que mereix, a partir d’un diàleg estret amb veïns i comerciants".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern