Mobilitat
Els VTC culpen Collboni d’"aniquilar" 4.000 llocs de treball

Marcha lenta de VTC por la ley regulatoria del sector /
Els vehicles del lloguer amb conductor (VTC) van tornar ahir al carrer confirmant el canvi d’estratègia d’aquest sector. Si fins fa no gaire el seu perfil era baix, ara han decidit situar-se al mateix nivell qu els taxistes amb marxes lentes i protestes al carrer. Concentrats a Drassanes, van marxar fins a la seu del Departament de Territori, on s’està cuinant la nova llei de transport de viatgers amb vehicles de fins a nou places. Acusen el Govern de legislar al dictat del taxi i li recorden que té a les seves mans el futur de 4.000 treballadors.
Durant la passejada per Ciutat Vella i per l’Eixample, els manifestants van anar repartint un flyer als ciutadans que es trobaven pel camí. En un dels costats, una foto de Jaume Collboni i Tito Álvarez, líder d’Élite Taxi, l’organització líder del sector, a dins d’un vehicle. Riuen tots dos i es donen la mà. I amb aquest missatge: "L’alcalde i el seu cap firmant l’ero més gran de la història de Catalunya".
Normativa a mig fer
Notícies relacionadesEncara que el dit dels VTC assenyali el consistori, el cas és que és Territori qui comanda el tema. El Govern d’Esquerra va deixar a mig fer la nova normativa, que té per objecte regular l’activitat, per separat, dels taxistes, els VTC, els VTC tradicionals no associats a empreses com Uber i Cabify i les empreses d’intermediació com Free Now.
L’11 de març hi va haver al voltant de 700 VTC que van desfilar pels carrers de Barcelona. La mobilització d’ahir va ser notòriament inferior, però a la capital catalana n’hi ha prou amb 50 turismes per col·lapsar qualsevol artèria. Abans de sortir, els portaveus del gremi van prendre la paraula. José María Cazallas, secretari d’organització del Sindicat Lliure de Transport, convocant de la protesta, va denunciar una "situació insostenible i insuportable" quan va fer referència als companys que diàriament són detinguts i multats perquè no disposen de la credencial urbana per poder operar.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves