A l’eixample
Els afectats per la retirada d’un sostre d’amiant valoren acudir al jutjat

Empieza la retirada de amianto denunciada por los vecinos en Consell de Cent /
Ja ha finalitzat la retirada de les plaques d’amiant d’un gran sostre de 1.300 metres quadrats que cobrien l’interior d’illa de cases delimitat pel passeig de Sant Joan i els carrers Aragó, Bailèn i Consell de Cent, que ha causat inquietud a la Dreta de l’Eixample en les últimes setmanes. Les tasques per desmuntar el fibrociment –que conté la substància les fibres de la qual poden ser insalubres i cancerígenes– es van acabar la setmana passada. Al seu torn, l’Ajuntament de Barcelona va assegurar que els mesuraments efectuats descartaven que hi hagués risc per presència de partícules tòxiques en l’ambient. No obstant, els veïns mobilitzats contra unes obres que han jutjat deficients no es donen per satisfets amb els sondejos i estudien interposar una denúncia al jutjat contra els treballs, que temen que hagin posat en risc la seva salut.
"No ens quedem tranquils, el mal ja està fet", expressa Bea Beza, veïna de la zona. Comenta que, tot i que les tasques ja han acabat, alguns veïns continuen evitant sortir al pati: "Hi ha gent que no obre les finestres des de fa dos mesos. La nostra preocupació és que les fibres d’amiant hagin quedat dipositades en elements comuns, persianes i terrasses i que les puguem inhalar. El nivell d’incertesa és molt gran. Hi ha persones que estan preguntant si poden estendre la roba i d’altres que no l’estan penjant fora per por".
Residents de la zona han reclamat que els promotors de les obres es facin càrrec d’una neteja en profunditat que certifiqui que no queda rastre d’asbest. Igual com altres habitants de la zona, Beza ha interposat diverses denúncies davant Inspecció de Treball contra les tasques de remodelació de l’edifici situat al número 495 de Consell de Cent, on es trobava la redacció d’EL PERIÓDICO fins al 2021 i que reobrirà com un coworking d’oficines.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»