Millorar la mobilitat
La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
L’ajuntament escurça un any el calendari inicial i la nova infraestructura s’estrenarà ja el gener del 2027
Barcelona instal·larà a Montbau la primera rampa mecànica per a vianants
Aparcar a Montbau: l’odissea que desespera veïns i sanitaris de Vall d’Hebron

Recreación de la rampa mecánica para peatones en Montbau. /
Qui viu en un barri de muntanya sap l’esforç que implica pujar cada dia pels carrers i pendents. Per als veïns de Montbau aquest esforç serà menor d’aquí a dos anys, quan podran pujar més fàcilment el carrer Poesia amb una rampa mecànica per a vianants que discorrerà des del passeig de la Vall d’Hebron fins al carrer de Vayreda. Serà la primera de la ciutat i cobrirà un tram de més de 200 metres amb un pendent constant del 10%. El projecte respon a una proposta formulada per l’Associació de Veïns de Montbau el 2017, que podrà comprovar com comença a ser una realitat a partir d’aquest octubre amb l’inici de les obres.
La idea de l’Ajuntament de Barcelona era construir la rampa en dues fases, amb feines que preveien que s’allarguessin uns dos anys. Així es va formular en l’avantprojecte, consultat per EL PERIÓDICO. No obstant, el consistori ha escurçat el calendari inicial i la nova infraestructura podrà estrenar-se finalment a principis del 2027.
El projecte definitiu, que encara no és públic, elimina les fases i estableix 15 mesos d’obres en lloc dels 27 mesosinicials. Això comporta que els treballs puguin començar a l’octubre i acabar el gener del 2027, un calendari que l’ajuntament ja va compartir en dos consells de barri del juny i novembre de l’any passat, informen fonts municipals a aquest diari.

Carrer Poesia, on es construirà la rampa mecànica a Montbau /
Així doncs, la posada en marxa de la primera rampa mecànica al carrer que tindrà Barcelona serà abans del que estava previst. Partint del que fixa l’avantprojecte, la infraestructura no tindrà una continuïtat en el transcurs de tot el carrer, sinó que, ubicada al costat Besòs, tindrà sis trams diferenciats per respectar els usos actuals de l’entorn de les rampes, com l’accés als blocs de vivendes i equipaments existents, i també als Jardins de Montbau, «sense generar barreres ni modificars les quotes d’accés».

Al seu torn, s’intentarà minimitzar les afectacions en la vegetació, amb la qual en alguns trams hi ha molt poca distància de vorera entre aquesta i els cotxes, i preservar el major nombre de places d’aparcament possible, una cosa que serà difícil ja que la vorera és molt estreta i està ocupada en alguns casos per vegetació i per vehicles estacionats en bateria.
Unes 20 places d’aparcament sacrificades
Notícies relacionadesUna qüestió delicada de la construcció de la rampa serà precisament les places d’aparcament, un fet que preocupa i desespera els veïns del barri. Tal com va publicar aquest mateix diari, la desesperació dels residents i dels sanitaris de Vall d’Hebron està arribant al límit al no poder trobar lloc per aparcar per la zona. Denuncien que fa anys que estan amb una situació «insostenible». Segons els primers plans de l’ajuntament, es podrien perdre 23 places pera cotxes, i es passaria de 68 a 45. Les motos, en canvi, guanyaran sis places d’estacionament, passaran de tres a nou. Es calcula també que seria necessari sacrificar uns vuit arbres.

Carrer Poesia, on es construirà la primera rampa mecànica de Barcelona. /
Aconseguit «a base de lluita»
L’Associació de Veïns de Montbau celebra el nou calendari, amb el qual veuen més a prop la construcció d’aquesta rampa tan reivindicada, ja que insisteixen que anar des de la ronda de Dalt, al passeig de la Vall d’Hebron, fins a dalt del barri caminant «és dur», explica el president de l’entitat, Narcís Serrats, en declaracions a EL PERIÓDICO. «Hem aconseguit a base de lluita que muntin aquestes rampes fins a Vayreda»,reivindica, alhora que posa en relleu el consens assolit amb el consistori. Entre els plans de l’ajuntament també s’inclou construir un ascensor als carrers Natzaret i Idumea, al barri de Sant Genís dels Agudells.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE