Esquerdes en tres edificis de Montcada per les obres de soterrament de les vies
Els desperfectes detectats paralitzen les obres al barri de Can Sant Joan mentre l’Ajuntament de la localitat estudia el cas.
Pasajeros pendientes de pantalla y vías en Sants Estació en una mañana de demoras en la R2 de Rodalies /
Les obres per enterrar la línia ferroviària R2 a Montcada i Reixac, una infraestructura per eliminar la històrica barrera que divideix el municipi, han provocat –des de fa aproximadament un mes– esquerdes preocupants en diversos immobles del barri de Can Sant Joan. Els desperfectes, que afecten tres blocs de pisos, són de tal magnitud que en alguns casos permeten veure el carrer o fins i tot els veïns a través de les fissures. La situació es va traslladar ràpidament a Adif i a l’UTE Montcada, que s’encarrega de les obres, i les van aturar en sec en aquest punt del barri. "Veiem que quan no es treballa al carrer no han sortit més malformacions", va explicar ahir l’alcalde, Bartolo Egea (PSC), en una compareixença davant els mitjans.
Una de les veïnes afectades del carrer Besòs, Lola Sánchez, explica com va descobrir els danys: "Va ser el meu net que em va alertar. Va venir a dormir i em va dir: ‘Lola, aquí hi ha terra al llit’. Des d’aleshores he anat veient com cada dia les esquerdes augmentaven". Tot i que tècnics d’Adif i l’Ajuntament van visitar els habitatges, la veïna assegura que continua esperant respostes concretes sobre com i quan es resoldran els desperfectes. Per la seva banda, l’Ajuntament va manifestar que està treballant de manera coordinada amb Adif per resoldre un incident que es produeix quan es compleix un any de l’inici de les obres.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
- El Barça fregeix l’Olympiacos amb defensa i 13 triples
