Els barris del sud de Badalona sumen un 80% de contenidors cremats
Dels 9.565 dispositius que han cremat a la comarca del Barcelonès els últims cinc anys, 1.238 han sigut a la ciutat.

El fenomen de la crema de contenidors, que des del 2019 ha acabat amb 9.565 contenidors a la comarca del Barcelonès, ha afectat amb especial virulència Badalona, que en els últims cinc anys ha vist cremar 1.238 reposadors d’escombraries, en comparació amb els 6.538 registrats a Barcelona (que té set vegades més d’habitants). A l’Hospitalet, municipi que té uns 60.000 habitants més que Badalona, els contenidors calcinats van ser 927.
La problemàtica és especialment acusada en els quatre districtes de la ciutat que fan frontera amb les localitats veïnes de Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet, que sumen gairebé un 80% dels contenidors cremats a la ciutat. Més al detall, un 44% del total de contenidors reduïts a cendres al municipi s’han comptabilitzat als deu barris badalonins limítrofs amb Santa Coloma i Sant Adrià.
Així doncs, els barris de Badalona més afectats són els tres de Llefià (Sant Antoni, Sant Mori i Sant Joan), que sumen 213 contenidors cremats, Sant Roc (205); la Salut (138) i Congrés (80). En aquest sentit, el consistori posa èmfasi a impulsar la col·laboració amb les policies dels municipis veïns. "Estem convençuts que la majoria dels contenidors que es cremen a Badalona són provocats per un nombre reduït de delinqüents que disfruten fent mal i perjudicant d’aquesta manera", sosté l’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, que afegeix que s’ha arribat a detenir, en la mateixa setmana, la mateixa persona en tres ocasions per intentar cremar contenidors.
Quatre detencions
Els Mossos d’Esquadra informen de quatre detencions practicades en els últims 10 mesos per vandalisme en contenidors i vehicles a Badalona, en el marc d’un operatiu amb la Guàrdia Urbana.
Notícies relacionadesAlbiol ressalta la importància de la col·laboració ciutadana a l’hora de detectar, identificar i denunciar aquesta mena d’actes vandàlics: "Si un veí veu que algú està provocant un incendi, que denunciï ràpidament", demanda l’alcalde. Per a la policia resulta molt difícil poder caçar in fraganti els incendiaris, de manera que l’ajuda dels testimonis pot ser crucial.
La situació actualment ha millorat. Si el 2023 hi va haver 252 contenidors cremats, el 2024 en van ser 193.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Universitat Catorze universitàries acusen un catedràtic de la UB d’abús sexual
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid