Religió
Els jesuïtes deixaran la comunitat de Bellvitge a finals d’any

Parroquia de la Mare de Déu de Bellvitge, en LHospitalet de Llobregat /
Final d’etapa per als jesuïtes al barri de Bellvitge de l’Hospitalet de Llobregat. Segons va informar la Companyia de Jesús al cardenal arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella, els jesuïtes tancaran a finals d’aquest any la comunitat establerta al barri de Bellvitge i deixaran les seves responsabilitats en la parròquia de la Mare de Déu de Bellvitge, que també tenen encomanada.
"En aquest moment, en el qual és necessari reduir la presència i activitat al barri, d’acord amb les capacitats actuals de la Companyia de Jesús, cal agrair i celebrar el llegat que la tasca de tants jesuïtes i laics ha deixat en moltes persones i institucions", es llegeix en el comunicat de la companyia, en el qual també precisen que no deixaran del tot el barri, ja que mantenen la seva influència en l’escola Jesuïtes Bellvitge-Centre d’Estudis Joan XXIII: "La companyia continua plenament compromesa amb Bellvitge".
Els jesuïtes recorden que van arribar a Bellvitge el 1968, quan, amb altres persones "laiques i religioses", es van instal·lar al barri per "promoure iniciatives pastorals i socioeducatives, compromesos amb les persones més desfavorides". Aleshores amb prou feines feia quatre anys que s’havia començat a construir el barri, de manera que "no hi havia equipaments ni serveis, amb prou feines carrers, ni clavegueres". "Aquells joves jesuïtes es van implicar en la vida quotidiana donant suport a les reivindicacions dels veïns i participant en les entitats que es van anar creant". La parròquia va començar en uns barracons, evoquen els religiosos, i "ha donat lloc a una comunitat cristiana activa que ha impulsat multitud d’iniciatives". Una d’elles és l’organització social Fundació La Vinya, que acaba de complir 25 anys i que articula l’acció social de les parròquies dels barris de Bellvitge i de Gornal.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se