Operació candau
Taxistes de Barcelona preveuen col·lapsar avui les rondes Litoral i de Dalt
L’associació Élite Taxi crida a la protesta, que sortirà de l’aeroport a les deu, contra els "abusos de les companyies d’assegurances" i la "invasió de VTC il·legals".

Los taxistas protestan en el centro de Barcelona /
El sindicat Élite Taxi, el principal del sector a Barcelona, ha convocat "una aturada total del servei i una gran marxa lenta" aquest dimecres, 29 de gener. La protesta ha aconseguit l’adhesió de la major part d’entitats representants del sector. La marxa tindrà lloc de les deu del matí a les dues del migdia, fora de l’hora punta de mobilitat laboral, però afectarà la Ronda de Dalt (B-20) i la Ronda Litoral (B-10). El punt de sortida seran les terminals 1 i 2 de l’aeroport del Prat a dos quarts de deu, per formar dues columnes de vehicles en direcció a les dues vies de circumval·lació. El col·lapse més que probable de les dues vies generarà un tancament de facto d’accessos a la capital catalana, motiu pel qual el sindicat anomena l’acció operació Candau. "Avançarem en marxa lenta fins a tancar la ciutat de Barcelona", va dir Tito Álvarez, líder d’Élite Taxi. El sindicat va informar que els taxistes que s’adhereixin a la vaga no donaran servei de les deu a les dues. "Només s’atendran urgències i casos de mobilitat reduïda, de manera gratuïta", va afirmar Álvarez. Cap a les dues del migdia tornaran a l’aeroport, on s’acabarà la mobilització. Els dos principals motius de la vaga, segons Álvarez, són els "abusos de les companyies d’assegurances" i la "invasió de VTC il·legals". Exigeixen al Ministeri de Transports que reguli les pòlisses perquè hagin de cotitzar individualment.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?
- LA CITA DE MONTJUÏC Final guanyada, final per jugar
- PARTIT 100 AMB EL BARÇA Lamine Yamal: "La por la vaig deixar al parc de Mataró fa temps"