El Vallès Occidental triplica la seva capacitat de reciclatge
jcarbo45907528 amb181116130536 /
La planta de tractament de residus orgànics del Vallès Occidental, situada entre Terrassa i Sabadell, està davant un moment "històric", en paraules dels alcaldes de les corresponents ciutats. Una inversió de 44 milions d’euros permetrà ampliar la seva capacitat de tractament, passant de les actuals 21.000 tones a 60.000 tones anuals. Aquest projecte és possible gràcies als fons europeus Next Generation (28,8 milions d’euros) i a una aportació de 16,5 milions de l’Agència de Residus de Catalunya (ARC).
El president del Consorci per la Gestió de Residus del Vallès Occidental, Rafael Güeto, va destacar la seva transcendència: "És un dia important per al Vallès Occidental. Amb aquesta ampliació, no només podrem tractar tot el residu orgànic de la comarca, sinó que donarem resposta als reptes ambientals i econòmics des d’una visió comarcal sòlida i solvent".
Les obres d’ampliació començaran el 2025 i la planta estarà operativa el segon trimestre del 2027. En aquest temps, els residus dels 15 municipis que ara envien els seus rebutjos a Can Barba seran tractats en altres instal·lacions.
Economia circular
El projecte permetrà produir biometà d’alta qualitat que s’injectarà a la xarxa de gas natural, i contribuirà a descarbonitzar el consum energètic i proveirà fins a 8.200 llars. Es generaran 9.542 tones anuals de fertilitzant higienitzat, un recurs clau per a l’agricultura sostenible. La planta arribarà a una autosuficiència energètica del 260%, cosa que representa un model exemplar d’economia circular.
L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart (TxT), va destacar el lideratge de la ciutat en el reciclatge, mentre que l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés (PSC), va remarcar el paper estratègic de la infraestructura.
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Una jutge investiga la suplantació de la identitat d’Ustrell
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Modalitat esportiva ‘Boom’ dels locals de ‘barre’ a BCN
- Quant cobra un autònom de baixa? Aquestes són les xifres del 2025
- Salut El cardiòleg Aurelio Rojas aclareix si és millor menjar abans o després d’entrenar
- Agressió sexual Una dona denuncia que l’home que li llogava una habitació a Manresa la violava
- Intel·ligència artificial Una recerca d'UManresa sobre ètica demostra que la intel·ligència artificial cau en les mateixes contradiccions que les persones
- Educació a Catalunya Els rostres de l’abandonament escolar: «Acabes renunciant per no endeutar els teus pares o per no saber on acudir»
