El 67% dels veïns conviuen amb un excés de soroll a l’Hospitalet
La xifra representa una millora substancial respecte a l’últim informe, que reflectia que el 90% dels residents estaven exposats a més de 55 decibels, el llindar màxim que recomana l’OMS.

Un 67,5% dels veïns de l’Hospitalet de Llobregat conviuen amb una exposició al soroll superior als 55 decibels (dB), el llindar màxim que recomana l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i l’Agència Europea de Medi Ambient (AEMA). L’exposició prolongada, cosa que no vol dir puntual, a nivells superiors pot afectar negativament la salut, apunten. Així, un 9,5% dels veïns de la ciutat també viuen exposats a sorolls superiors als 65 dB, una xifra que l’OMS considera contaminació acústica.
Són algunes de les dades de l’últim Mapa Estratègic del Soroll (2024-2029) de la segona ciutat de Catalunya, un estudi que representa la realitat en un moment determinat de la qualitat acústica del municipi i que ha de servir de base per elaborar els plans d’acció per a la "millora i recuperació de la qualitat acústica on sigui necessari i per al manteniment de la qualitat de l’entorn acústic on sigui satisfactòria".
Amb tot, les xifres representen una notable millora respecte a l’últim mapa elaborat a la segona ciutat de Catalunya, que comprenia el període 2018-2023 i en el qual es reflectia que fins a un 90% dels hospitalencs patien uns nivells de soroll per sobre d’aquests 55 dB. Així, l’últim estudi va ser presentat el juliol d’aquest mateix any. Com recorda el text mateix, tots els municipis de més de 100.000 habitants es consideren legalment "aglomeració" i, en conseqüència, han d’elaborar mapes estratègics de soroll cada cinc anys.
Notícies relacionadesEl trànsit viari
L’últim Mapa Estratègic del Soroll reflecteix que el 100% de la població de l’Hospitalet es veu afectada pel soroll que genera el trànsit viari, una cosa que és habitual en zones urbanes amb alta densitat de població i diverses vies de trànsit rodat. No passa el mateix amb altres fonts de soroll: baixa fins a un 60% el percentatge d’hospitalencs exposats a soroll ferroviari –tot i que la immensa majoria ho estan per sota dels 55 decibels– i només un 11% ho estan al so que té l’origen en l’àmbit comercial i d’oci. Menys d’un 1% pateixen soroll generat per la indústria.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032