BADALONA
Condemnats dos menors per la violació grupal d’una nena d’11 anys al Màgic

El Jutjat de Menors número 2 de Barcelona ha condemnat a quatre i dos anys d’internament als dos menors de 16 anys que van violar una nena d’11 anys al centre comercial Màgic de Badalona el 2022. Les agressions sexuals van ser grupals i es van produir primer al lavabo i, quatre dies més tard, en un descampat exterior. Al menor condemnat a dos anys d’internament, no obstant, el jutge li suspèn la condemna a canvi de complir amb dos anys de llibertat vigilada i mostrar una «actitud i disposició de reintegrar-se a la societat».
El jutge identifica, així mateix, que quatre menors més van donar cobertura als fets ocorreguts, si bé resulten inimputables penalment per tenir menys de 14 anys. Un, no identificat, va gravar la violació amb el mòbil. Al mateix centre, posteriorment es van denunciar diversos casos més d’agressions sexuals.
La sentència exposa un cruíssim relat dels fets que van tenir lloc el 5 de novembre del 2022: una violació grupal en què sis menors –quatre d’ells menors de 14 anys i, consegüentment, inimputables–, «de comú i previ acord», van obligar una nena d’11 anys a tancar-se al lavabo amb ells sota l’amenaça d’apunyalament per, tot seguit, penetrar-la per torns i en múltiples ocasions contra la seva voluntat. Posteriorment van fer el mateix en un descampat pròxim al centre comercial.
Notícies relacionadesLa resolució també recull que els condemnats tenen prohibit acostar-se a menys de 1.000 metres de la víctima, el seu germà o els seus pares ni comunicar-s’hi per qualsevol mitjà. També han de seguir un programa d’educació sexual i d’igualtat. El maig del 2023, la família de la menor es va veure obligada a marxar de Badalona per les amenaces rebudes.
La resolució ratifica, a més, que unes mesures de vigilància i seguretat al Màgic adequades «haurien impedit» els fets.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE