El Sail Team BCN, a semifinals de la Copa Amèrica femenina
Les dones de l’equip espanyol es classifiquen terceres del grup B, junt amb les sueques i holandeses, fet que els permet passar a la fase següent.
 
	Les dones del Sail Team BCN han passat a les semifinals. La regularitat de les espanyoles, tant ahir com diumenge, els ha permès situar-se terceres en la classificació general del seu grup, fet que els dona la classificació a la fase següent. Objectiu complert. A l’arribar a terra, les cares de felicitat de les esportistes parlaven per si soles.
Les quatre regatistes sabien que es jugaven el lloc contra les australianes, que les perseguien de prop, però els seus dos tercers llocs, un segon i un quart, els han servit per sumar cinc punts més que l’Andoo, que queda eliminat igual que les canadenques i alemanyes.
Artemis, intractables
En l’altre extrem, les sueques s’han mostrat intractables. Ahir ho van guanyar tot: van quedar primeres en les quatre regates. L’experiència de comptar amb un AC40 propi durant mesos ha marcat la diferència, així que acaben aquesta fase del grup B amb 51 punts, destacadíssimes per davant dels 44 de les holandeses.
Les condicions del mar, amb onades de més d’un metre, i el vent canviant, que va caure en algun moment i va obligar a posposar una cursa, i en d’altres va posar els vaixells voladors a tota velocitat.
"Ha sigut un dia molt complicat a l’aigua i hem patit molt", descrivia la trimmer canària María Cantero sense desdibuixar el somriure. "Abans d’arrencar sabíem que havíem de dominar el vaixell. En la primera regata hem fet una mala presortida, però després a poc a poc hem controlat el que passava", va dir.
Al costat d’ella, la més jove del grup, la timonera Neus Ballester, va assegurar que ja se sentien "relaxades" perquè havien aconseguit el repte que s’havien proposat, que era continuar en la fase següent. "Les semifinals són un regal, un dia més a l’aigua. La pressió era aconseguir passar i hem navegat bé, sense estar gaire pendents de les altres", va relatar.
Notícies relacionadesLes canadenques van obligar a canviar els plans de l’organització, ja que van fer malbé l’AC40 que comparteixen amb les britàniques. El vaixell s’haurà de reparar en les pròximes hores, així que s’han reprogramat les quatre regates del grup A que inicialment s’havien de celebrar a les dues del migdia.
Aquesta circumstància provoca que les curses classificatòries dels equips femenins que tenien vaixell en l’absoluta (Nova Zelanda, Gran Bretanya, Suïssa, Itàlia, França i els EUA) no es facin fins dijous, i divendres es faran les semifinals, amb les tres classificades de cada grup. De moment, el Sail Team BCN ja estarà divendres junt amb Suècia i Holanda. "No deixem de somiar, però amb el cap fred", insistia Cantero.
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Sistema sanitari El càncer de còlon en homes de 20 a 29 anys augmenta un 14% a l’any a Espanya
- Material de construcció Catalunya crea un ‘hub’ per construir edificis amb la fusta obtinguda després de la gestió forestal
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Celebrem la vida
- Ruta Girona culmina les fires
- Balanç del Departament Els canvis en la matriculació a l’FP a Catalunya funcionen: l’alumnat perdut en el camí abans de començar es redueix al 2,4%
- Ocupació Amazon planteja un ERO per a 1.200 treballadors de les seves oficines corporatives de Madrid i Barcelona
 
			