Tot un moll als seus peus
Familiars, amistats i fans s’amunteguen entusiasmats al Port Olímpic per animar les dones del debutant equip espanyol.

La quantitat de medallistes olímpics i campions del món en diferents categories de vela per metre quadrat ahir al moll del Port Olímpic era impactant. Homes i dones de totes les edats que no es volien perdre el debut de l’equip femení del Sail Team BCN, en què quatre regatistes s’estrenaven en el grup B de la Copa Amèrica.
Hi havia esportistes premiats, però, sobretot, una afició apassionada que es va deixar les mans i els pulmons per animar i acompanyar Neus Ballester, Silvia Mas, Paula Barceló i María Cantero. Les dues timoneres i les dues trimmers de l’AC40, que han fet història a l’haver-se convertit en les primeres dones espanyoles que competeixen a la mítica cita nàutica, estaven pletòriques.
Comprovacions prèvies
Tant elles com els tres nois de l’equip juvenil (Antonio Torrado, Jaime Framis i Martín Wizmer) que les acompanyaven van arribar abans de les 12 del migdia al pantalà del port, on la grua va anar col·locant els sis vaixells voladors a l’aigua. Al costat d’elles estaven els equips d’Holanda, Suècia, Austràlia, Alemanya i el Canadà.
Van carregar elles mateixes les veles a bord, van comprovar que els cascos i les comunicacions funcionessin correctament, van pujar i baixar els foils del vaixell, van entrar i van sortir dels estrets cockpit, es van concentrar i es van posar serioses, i també van riure per les butxaques. L’ocasió valia el remolí d’emocions en què es van moure.
I, poc abans de les 13.00 hores, es van obrir les portes per a l’afició, nombrosa, entregada i sorollosa. L’entrenadora, Mònica Azón, guiava feliç les quatre regatistes, que van recórrer el moll ja vestides amb els colors del Sail Team BCN i van ballar les cançons que sonaven en un altaveu portàtil arribat des de Mallorca amb unes amigues de la patrona, Neus Ballester.
Amb els avis
"M’he posat la mateixa roba que el dia que els nois van fer el primer lloc", somreia Nuria, germana més gran de Neus, que estudia un màster d’Infermeria a Barcelona i l’acompanya sempre que pot. Assenyalava que a escassos metres estaven també els seus emocionats avis, els seus pares (els premiats regatistes Pepote Ballester i Nuria Bover), i desenes d’amics que no paraven de corejar els noms de les noies.
"És un dia molt emocionant i important per a tothom, estem molt orgullosos d’ella", confessava la jove, mentre al seu voltant proliferaven les caretes amb les fotos de les quatre esportistes. Les banderes, la majoria espanyoles, però també catalanes, van onejar més que les de qualsevol altra nacionalitat. Només l’afició sueca va intentar, sense massa èxit, guanyar en decibels. I únicament els divertits ninots inflables amb forma de cangurs de les australianes els van fer la competència quant a attrezzo es refereix.
Les dones del Sail Team BCN es van sentir molt estimades durant la jornada d’ahir. Estimades i escortades per la seva gent. I, com els afectes moltes vegades no coneixen d’equips, van comptar amb un simpatitzant d’excepció, l’entrenador de l’INEOS Britannia, Xabi Fernández, que va sortir a l’aigua amb elles al vaixell de suport. El basc va aconseguir divendres passat que els seus esportistes eliminessin els italians: qui sap si el futur l’acosta encara més a elles.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»