Vuit de cada 10 veïns perceben un empitjorament de la vivenda
El 58,4% creu que hi ha menys inseguretat que fa un any i el 55,3% opina que els problemes associats al turisme han crescut
El pessimisme impera entre els barcelonins a l’hora d’avaluar l’evolució de la ciutat. El 50,2% dels entrevistats pel GESOP creu que Barcelona ha empitjorat l’últim any; el 33,5% opina que continua igual, i el 14,1% considera que ha millorat. On més es percep el desànim és en el moment de parlar sobre vivenda.
En un debat marcat per les dificultats per contenir la pujada de preus del lloguer i el desfasament entre els sous i els costos de la llar, el 83,6% dels enquestats afirma que els problemes per accedir a una vivenda s’han agreujat a Barcelona en els últims 12 mesos.
Notícies relacionadesPel que fa a la inseguretat, el 58,4% dels consultats percep que ha augmentat a la ciutat. El 32% veu la delinqüència estancada a la capital catalana. Al seu torn, el 55,3% dels participants en el sondeig atribueix més inconvenients al turisme ara que fa un any; en canvi, l’11,8% hi intueix millores.
Més contrast apareix entre les respostes quan es pregunta sobre la neteja de la ciutat. El 35,4% alerta que ha empitjorat, mentre el 22,6% afirma el contrari. Al mig, el 40,6% no considera que hagi canviat. De cara al futur, el 29% confia que Barcelona millorarà, el 30,3% tem que decaurà i el 32,4% pensa que res canviarà.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Jaume Font, alumne d’FP, després d’un mes en una empresa d’instal·lacions elèctriques: "Quan acabi les pràctiques, si volen que m’hi quedi, penso continuar aquí"
- COMERÇ EUROPEU Els analistes reclamen a Brussel·les completar el mercat únic de la UE com l’antídot "davant la incertesa global"
- Parc de la Ciutadella El Parlament s’ampliarà amb un nou edifici i uns 8.000 metres quadrats més
- Municipal La Diputació de Tarragona destinarà 15 milions d’euros perquè els ajuntaments assumeixin les despeses per la guerra de l’Iran
- Polèmica Lloret de Mar arriba a un acord per reobrir el camí de ronda ocupat per la mansió de l’expresident del Kazakhstan
