Les cares noves de l’ajuntament consignen una baixa notorietat
Els barcelonins puntuen amb un 4,9 l’alcalde Collboni, però aproven la gestió del seu equip de govern municipal
Superat el primer any de mandat municipal, i malgrat el pessimisme sobre la situació de la ciutat que mostra l’Enquesta Política de Barcelona del GESOP per a EL PERIÓDICO, la gestió de l’ajuntament aprova amb una nota mitjana de 5,3. De fet, més del 70% dels 800 entrevistats puntuen el govern municipal per sobre del 5, en especial els electors del PSC, ERC i Barcelona en Comú.
No obstant, Collboni no arriba pels pèls a l’aprovat en la seva valoració com a líder. L’alcalde socialista obté un 4,9, tot i que es pot remarcar que tots els polítics reben puntuacions molt discretes perquè, tret de l’alcalde, són poc coneguts per l’electorat. Tres dels sis últims alcaldables han deixat pas a nous líders, que, per ara, compten amb un grau de notorietat baix.
Notícies relacionadesMalgrat aquest hàndicap, dues cares noves, Jordi Martí Galbis (Junts) i Elisenda Alamany (Esquerra), aproven amb un 5,2 i un 5 respectivament. El GESOP adverteix, no obstant, que alguns dels enquestats podrien haver confós el líder municipal postconvergent amb l’antic regidor de Barcelona en Comú Jordi Martí Grau, ja que amb prou feines el coneixen poc més del 30% dels barcelonins. La nova líder dels comuns, Janet Sanz, debuta amb un 4,6 i una notorietat del 40%, i a la republicana Alamany la coneixen gairebé el 50%.
L’alcalde Collboni rep una puntuació alta per part dels votants del PSC (6,4), mentre que, de la resta d’electorats, només l’aproven per la mínima els d’ERC (5). Els comuns li posen un 4,9. Els votants de Junts només aproven el seu líder (5,5), mentre que els d’ERC els aproven tots excepte els de PP i Vox, tot i que posen més bona nota a Martí (5,4) que a Sanz (5,2) i Collboni (5). La líder dels comuns treu la millor valoració entre l’electorat propi (6,6) i també l’aproven els d’ERC (5,2) i la CUP (5,1). Els votants de Vox i PP es valoren bé entre ells i suspenen la resta de líders.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Més traçat del metro sense nous combois
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- Reunió al Vaticà Els bisbes espanyols confirmen que el Papa vol visitar Espanya aquest any: «Les dates no estan tancades»
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Després del pacte amb ERC El Govern proposa donar 21.000 milions més a les comunitats amb el nou model de finançament autonòmic
- Designació de Sanitat Vall d’Hebron i Can Ruti, elegits hospitals de referència a Espanya per a cirurgies de trastorns del moviment
- Consells pràctics Com aplicar la regla de les 24 hores per estalviar diners i evitar compres impulsives
