Els busos de TMB guanyen els de l’entorn metropolità en sostenibilitat

Hilera de autobuses en la avenida de la Diagonal /
Els fons surten del mateix calaix i els usuaris són els mateixos o són veïns. Però no té res a veure agafar un bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) que pujar-se a un dels que operen per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). No per la puntualitat o la professionalitat dels treballadors, sinó perquè els primers són més ecològics i més moderns. La inversió en vehicles per part de TMB, tal com demostra la radiografia de la flota, és molt més elevada que en el cas de l’AMB. Un parell de dades: l’empresa pública ja té un 13% d’autobusos elèctrics, gairebé el doble que els cosins de l’entorn de la capital catalana.
És probable que l’explicació tingui a veure amb l’explotació del servei. A TMB és la mateixa companyia pública la que opera les línies i tot el servei (conductors, cotxeres, mecànics, atenció al client…), mentre que a l’AMB la gestió és indirecta, és a dir, que les línies i les tarifes les decideix l’administració, però el vehicle el pilota un conductor d’una empresa privada. I no són poques: Tusgsal, Monbus, Soler i Sauret, Moventis i Avanza. Contractes, per cert, que ascendeixen a centenars de milions d’euros i que en els últims anys han cridat l’atenció de companyies estrangeres, com aquesta última, Avanza, d’arrel espanyola però integrada en un hòlding mexicà des del 2013.
El tipus de bus més habitual en l’entorn metropolità és l’híbrid elèctric-dièsel. Són un total de 429, el 51,3%. A TMB, en canvi, són 285, el 24,4%.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat