Barcelona, un gran escenari
La festa major ofereix un extens programa musical, amb més de 140 concerts gratuïts, i un cartell dedicat a les arts escèniques que inclou 270 funcions. Uns i d’altres es podran disfrutar en espais repartits per tota la ciutat.
No hi ha festa major sense música. De divendres a dimarts, la Mercè ofereix un extens programa musical amb més de 140 concerts gratuïts, repartits en diferents escenaris de Barcelona. I un cartell dedicat a les arts escèniques que inclou 270 funcions de dansa, teatre, circ i arts visuals. Com a novetats, aquest any la ciutat recupera l’escenari de la plaça de Catalunya, que substituirà el que en edicions anteriors s’ubicava al Moll de la Fusta, ara ocupat per la Copa Amèrica de vela; i torna el parc de la Trinitat per als espectacles de carrer. A continuació, repassem les principals actuacions i escenaris.
Menéndez y Pelayo.
Igual com el 2023, un dels principals escenaris serà l’ubicat al carrer de Menéndez y Pelayo, a les Corts, que substitueix el que en anteriors edicions s’havia instal·lat a l’avinguda de Maria Cristina. Aquest canvi es va realitzar a causa del trasllat del Barça a l’Estadi Olímpic de Montjuïc. L’escenari de Menéndez y Pelayo està molt a prop del Camp Nou, encara en obres. Divendres, 20, aquest punt es convertirà en l’Escenari Europa FM, mentre que dissabte, 21, serà l’Escenari Cadena 100.
Divendres actuaran artistes com Àlex Pérez (20.00 hores), Mariona Escoda (21.00 hores) i Flashy Ice Cream (00.15 hores). Dissabte ho faran Mama Dousha (20.50 hores), Sexenni (21.40 hores), Alfred García (23.20 hores) i Marlon (00.15 hores).
Avinguda de la Catedral.
L’emblemàtica avinguda de la Catedral acollirà actuacions musicals variades, des de flamenc i jazz fins a rock alternatiu i rumba catalana. Un dels concerts més especials en aquest espai serà el de Maalem Hassan Boussou i Raúl Rodríguez Ensemble, produït especialment per a l’ocasió. Serà una trobada intercultural on els ritmes marroquins es fusionaran amb la guitarra flamenca i la percussió ibèrica. Aquest espectacle, que posa en relleu el protagonisme de Casablanca (Marroc) com a ciutat convidada a aquesta Mercè, tindrà lloc dissabte, 21, a partir de les 22. 00 hores.
Bogatell.
Bogatell també serà un dels epicentres musicals de la Mercè 2024, amb concerts divendres, 20, dissabte, 21, i diumenge, 22. Divendres, el públic ballarà al ritme d’Oques Grasses (23.30 hores) i Figa Flawas (01.30 hores); dissabte, amb Álvaro de Luna (22.00 hores), Stay Homas (23.30 hores) i Buhos (01.10 hores), i diumenge, sota la marca de RAC105, serà el torn de Miki Núñez (20.00 hores) i Els Catarres (22.30 hores).
Plaça Reial i altres escenaris del BAM.
També en el marc del BAM, a la plaça Reial actuaran grups alternatius els dies 20 i 21 de setembre. Divendres es podrà veure artistes com Nicole Torrealba (20.00 hores), Blood Quartet + Dongyang Gozupa (21.30 hores) i Abdullah Miniawy (23.00 hores); i dissabte actuaran Rozi Plain (20.00 hores) i Finale (23.00 hores), entre d’altres. Els altres escenaris que formen part del festival BAM de la Mercè seran a l’Antiga Fàbrica d’Estrella Damm, la rambla del Raval, el recinte Fabra i Coats i Can Fabra.
Notícies relacionadesPlaça de Catalunya.
L’escenari de la plaça de Catalunya serà un dels que formaran part del festival Barcelona Acció Musical (BAM), que presenta talents emergents de tota mena de música de Catalunya i del món. En aquesta ocasió, el BAM porta una quarantena d’artistes i grups amb visió feminista i amb presència d’artistes LGTBIQ+.
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- La Policia es presenta al CNIO a petició d’Anticorrupció, que investiga una denúncia
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Xarxes socials ¿Quant cobra un ‘influencer’ gastronòmic per ressenyar restaurants? ‘Cenando con Pablo’ revela el seu caixet: 3.000 euros per visita
- Fre a l’epidèmia La grip a Catalunya va a la baixa per primera vegada en vuit setmanes
- Balanç del president de la Generalitat El Govern prorroga els pressupostos davant la impossibilitat de començar la negociació dels del 2026
- Pujada l’últim mes Espanya reafirma la seva aposta per la transició al cotxe elèctric amb l’increment del 145,8% dels híbrids endollables l’últim mes
- Por escènica i falta de pràctica Vuit de cada deu universitaris no han rebut formació en comunicació oral, competència laboral bàsica
