El Corte Inglés tanca el centre del Portal de l’Àngel
Dissabte, dos anys després de la venda de l’immoble, aquest històric i emblemàtic edifici deixarà de funcionar com a grans magatzems.

Aquest dissabte, El Corte Inglés del Portal de l’Àngel tancarà definitivament les portes. Aquesta clausura arriba gairebé dos anys després de la venda de l’edifici a una joint venture formada per la gestoria immobiliària Redevco i un dels fons d’Ares, segons va avançar TOT Barcelona i van confirmar fonts d’El Corte Inglés.
El centre del Portal de l’Àngel va obrir el 1998, després d’adquirir, el 1995, i remodelar l’antic edifici de Galerías Preciados, que prèviament havia ocupat el que en origen va ser una sucursal de l’empresa familiar manresana Magatzems Jorba. Aquesta empresa van obrir al públic el 1926 i van tancar per deixar pas a Galerías Preciados el 1963, que va obrir amb el nom de Jorba Preciados.
El Corte Inglés explica que l’espai del Portal de l’Àngel sempre ha funcionat com un "complement" de l’"edifici mare" ubicat a la plaça de Catalunya, a uns 200 metres de distància. De fet, asseguren que aquest centre no va tenir mai el seu propi director i va ser gestionat des de l’altre establiment.
A partir d’ara, l’oferta esportiva del Portal de l’Àngel es traslladarà a les plantes vuitena i quarta del centre de la plaça de Catalunya, que està en procés de reforma completa. D’altra banda, la botiga Samsung, actualment a la planta baixa del centre que tanca, es ressituarà a la setena planta de l’edifici principal, on conviurà amb altres marques tecnològiques. A més, tots els treballadors del centre tancat seran ressituats, assegura l’empresa.
"Duplicitat d’oferta"
Les mateixes fonts també destaquen que El Corte Inglés va decidir "aprofitar" l’oportunitat de venda a causa de la "duplicitat d’oferta" amb els grans magatzems de la plaça de Catalunya, i que es tracta d’una situació similar al tancament de l’edifici de la plaça de Francesc Macià, que estava a un quilòmetre i mig del centre situat a la Diagonal. Actualment, el Portal de l’Àngel és el segon carrer comercial més car de la capital catalana, després del passeig de Gràcia.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE