SEGURETAT
Desokupa formarà vigilants privats de Rodalies i el metro

El líder de Desokupa, Dani Esteve, el día en desplegaron una lona en Atocha contra el presidente del Gobierno. /
L’empresa de desallotjaments extrajudicials Desokupa formarà treballadors de seguretat privada tant a Rodalies com al metro de Barcelona. Aquest nou conveni va ser anunciat ahir pel sindicat ADN Sindical i Serveis de Catalunya, que representa treballadors dels esmentats àmbits catalans, després que el Sindicat Unificat de Policia també anunciés ara fa pocs dies una col·laboració del mateix tipus.
En un tuit en el seu perfil d’X, ADN Sindical defensa que existeix "la necessitat de formar els companys de seguretat davant el gran augment de violència a TMB i les Rodalies, centres comercials i un llarg etcètera" i acusa la Conselleria d’Interior de "passivitat".
Notícies relacionadesEl conveni s’ha realitzat amb el Club Desokupa, el nou negoci de formació de l’organització de desallotjaments que diu voler "proporcionar les habilitats necessàries per defensar-se en situacions perilloses al carrer". Segons Desokupa, hi ha una inseguretat creixent que justifica aquest projecte, una afirmació que no se sustenta en les dades oficials de criminalitat. "En un món en què la seguretat personal és una preocupació creixent, creiem fermament en la importància de capacitar els individus perquè puguin protegir-se a si mateixos i als seus éssers estimats", diuen a la seva web. Per la seva banda, la primera tinenta d’alcaldia de l’ajuntament i presidenta de TMB, Laia Bonet (PSC), va explicar en roda de premsa que analitzaran "l’impacte" del conveni de formació i prendran "les decisions que facin falta".
El passat dia 4, el Sindicat Unificat de Policia (SUP) i Desokupa ja van firmar un acord perquè 30.000 agents de policia rebin formació en defensa personal. El Ministeri d’Interior ja estudia l’obertura d’expedient davant la "possible impugnació del conveni", ja que dubta si "conculca els valors democràtics".
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Per què dormim tan malament, quines conseqüències té l’insomni i com podem millorar el son
- Patronal Foment acusa Illa de perpetrar "una socialització de la propietat privada mai vista" amb el seu topall al lloguer de temporada
- Usurpació de l'habitatge Una dona acull una amiga a casa i acaba ocupant-li el pis amb dos homes a Barcelona
- FUTBOL El Brasil anuncia el fitxatge d’Ancelotti abans que el Reial Madrid l’acomiadi
- CITA DE LAPORTA AMB EL TÈCNIC Flick segellarà la seva renovació pel Barça fins al 2027 quan es conquisti la Lliga