Per una millor freqüència de passada

Una parada de la Línea 4 de metro, en Barcelona. /
La línia 5 del metro de Barcelona és una de les més utilitzades de la ciutat. Només l’L1 registra nombres de validacions semblants. El transport públic va marcar l’any passat el seu rècord històric i no sembla que la cosa hagi de ser menys aquest 2024. Per això TMB mira d’avançar-se a la demanda futura amb obres com la renovació de vies a l’L5 entre Cornellà Centre i Ernest Lluch. La instal·lació d’una bretelle al final de línia, a més, permetrà portar el traçat al màxim de la seva capacitat. Ara hi circulen 36 trens i al setembre en seran 37. Si res ho evita, d’aquí a tres o quatre anys s’arribarà al límit que permet la infraestructura, 41 convois, amb què la freqüència de pas en hora punta passarà dels 2 minuts 29 segons actuals a 2 minuts i 15 segons.
L’L5 registra cada any uns 100 milions de validacions, una mica menys que l’L1 i una mica per sobre de l’L3. Com que són línies veteranes, construïdes en una època molt concreta i amb una demanda molt inferior, és necessari modernitzar-les per poder treure’ls com més partit sigui possible. La freqüència de pas dels 36 trens que cobreixen ara el traçat durant les hores punta és de gairebé dos minuts i mig. Per anar més enllà, TMB ha instal·lat unes agulles del tipus bretelle.
Notícies relacionadesD’aquesta manera, al setembre, quan està previst que acabin aquestes obres que van començar el 25 de juny, l’L5 podrà incorporar un nou tren que ja està comprat. Seran 37 convois alhora, cosa que permetrà reduir en quatre segons la freqüència de passada.
¿Es podria anar més enllà? Es podria, sempre que passin com a mínim dues coses. D’una banda, que la línia sigui 100% automàtica, com ja passa a les línies 9 i 10. I de l’altra, que les portes de les andanes també siguin automàtiques. D’aquesta manera, l’L5 sens dubte podria esgarrapar uns segons més a les parades, cosa que permetria col·locar més trens en servei durant les hores de màxima demanda.
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Anàlisi Improvisació organitzada
- Baròmetre d’octubre Enquesta del CIS: El PSOE amplia a 15 punts el seu avantatge sobre el PP, que torna a retrocedir
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Comarques de l’Ebre El Govern no descarta expropiacions i preveu mesures de seguretat als edificis en zones inundables
- UN ALTRE CONTRATEMPS Lewandowski també es lesiona i no jugarà el clàssic
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- Presentació a Barcelona Feijóo planteja endurir els requisits per obtenir la nacionalitat espanyola
- Futbol El Barça oficialitza el seu acord amb Ed Sheeran per a la samarreta del clàssic: horaris de venda