Collboni voreja l’aprovat i queda primer en intenció de vot

El baròmetre municipal de l’Ajuntament de Barcelona deixa l’alcalde Jaume Collboni acariciant l’aprovat i impulsa el seu partit, el PSC, com la força favorita per guanyar les eleccions municipals si se celebressin aviat, cosa que no passarà fins a la primavera del 2027. El sondeig semestral presentat ahir reflecteix que el 52,3% dels enquestats aprova el socialista, mentre que el 29,7% el suspèn.
Collboni rep un 4,9 de nota, dues dècimes per sota de la que va aconseguir el desembre passat. Xavier Trias és millor avaluat que l’alcalde, a l’obtenir un 5,1, i és l’únic dels sis líders municipals que aprova. L’exalcalde posarà punt final a la seva carrera política aquest divendres, quan s’acomiadarà de l’ajuntament en l’últim ple previ a les vacances.
El PSC encapçala l’enquesta de qui elegirien els barcelonins ara a les urnes. El sondeig manca de la cuina habitual que altres estudis ponderen qui treu avantatge de la resta de forces. Amb aquest condicionant, els socialistes aconsegueixen el 17,2% de la intenció directa de vot, per davant de Barcelona en Comú (10,8%), ERC (9,7%) i Junts (7,3%). El PP recull el 2,6% dels suports i Vox, l’1,1%.
Clara victòria
La primera tinenta d’alcalde de Barcelona, Laia Bonet, va emfatitzar que els resultats apunten que l’opinió pública "aprova el govern i el lideratge de Collboni" i que el PSC "guanyaria clarament les eleccions" en aquest moment. Per contra, l’oposició va remarcar que Collboni no aconsegueixi aprovar un any després de ser investit.
Junts va titllar de "fracàs rotund" del socialista, els Comuns van destacar que "el 40% creu que la situació empitjorarà", ERC va posar el relleu en els "reptes per abordar", vist que "el 55% creu que la situació ha empitjorat" a la ciutat, i el PP creu que la percepció sobre la ciutat és "molt pitjor".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- BARCELONA - GIRONA (2-1) Araujo, el nou davanter centre de Flick, desferma la bogeria a Montjuïc
- Barcelonejant La fórmula de la Coca-Cola de Josep Cuní
- Actualització del codi ètic Barcelona en Comú limita a 12 anys els mandats dels càrrecs electes però obre la porta a excepcions en ple debat de la successió de Colau
- Obituari Mor Enric Canals, exdirector i membre de l’equip que va fundar TV3
- Deriva autocràtica Susan Stokes, investigadora de la Universitat de Chicago: «Als EUA tenim un president que actua com un dictador»