Infraestructura hídrica
La dessalinitzadora del port de BCN, en suspens
El Govern de la Generalitat en funcions admet que, si no hi ha noves eleccions, el projecte dependrà del futur Executiu.

A dues setmanes de les eleccions, el Govern de Pere Aragonès va anunciar que no seria necessari traslladar aigua en barcos perquè es construiria una dessalinitzadora flotant (i temporal) al port de Barcelona.
La proposta va generar algunes reticències, però l’Executiu català es va mostrar sempre ferm a l’hora executar-la. Passades les eleccions, amb el Govern ja en funcions, la intenció de la conselleria i de la direcció de l’empresa de subministrament públic ATL (Ens d’Abastament d’Aigua Ter Llobregat) es va mantenir. No obstant, hi ha hagut alguns canvis que deixaran el vistiplau final en mans del futur Govern de la Generalitat, sempre que no es repeteixin les eleccions.
"Pot anar ancorada"
Després de les pluges primaverals l’obra ja no era una urgència. Per aquesta raó es va comunicar que no es podria adjudicar a dit Cox Abengoa com estava previst, sinó per concurs públic obert a totes les empreses interessades a construir la planta. Ara, David Vila, director d’ATL, obre la porta que la infraestructura ja no sigui flotant: "Pot estar ancorada al fons marí del port; això estalviaria temps a l’hora de fer-la realitat".
La idea del Govern és que les companyies plantegin una solució directa i completa per dessalinitzar aigua des del port de Barcelona. La idea és que l’empresa exploti la dessalinitzadora, que haurà de funcionar sempre, tot i que sigui el mínim, com passa amb les plantes fixes. Vila també admet que el projecte serà més car del que es preveia. "Encara no sabem quant costarà, però serà més dels 100 milions inicials", assegura.
Notícies relacionadesEl Govern en funcions defensa la necessitat de tenir-la a punt per al 2025, per si la sequera es complica abans que les dessalinitzadores de Blanes i Cubelles es construeixin i abans que l’engranatge de potabilització del Besòs estigui en marxa.
Però tant el PSC com Junts ja han mostrat el seu escepticisme davant la proposta. Vila afirma que el contracte es pot firmar al gener. Per tant, només estaria en mans de l’actual Govern si es repeteixen les eleccions.
- Mor als 19 anys la filla de Mariano Ortega
- Infarma 2025 Els nous fàrmacs per a l’obesitat són efectius per a la insuficiència cardíaca i els trastorns de salut mental
- Ordre estatunidenc L'American Space de Barcelona perdrà la subvenció de Trump en no acatar la directiva contra la inclusió
- Successos Mor una catalana en una allau mentre esquiava a Geòrgia
- Seguretat comunitària La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- VA ENTRAR A LA PRESÓ EL 2023 Més anys de presó per a l’‘estafador de l’amor’: condemnat a tres anys més i mig de presó
- Infarma 2025 Les farmàcies catalanes llancen l’‘app’ La Meva Farmàcia perquè els pacients es comuniquin amb els seus farmacèutics
- Operació Judes L’Audiència de Barcelona amnistia 11 guàrdies civils investigats per presumptes tortures a un CDR
- Mor l'operari ferit en l'incendi en un supermercat de Girona
- Ple monogràfic El PSC i ERC ratifiquen que l’empresa que gestionarà Rodalies tingui una direcció independent de Renfe