ÒBIT
Mor sor Montserrat Casas, popular abadessa de Pedralbes

La abadesa de Pedralbes, Montserrat Casas, durante la recepción a la corporación de Barcelona por Santa Eulàlia 2023 /
El monestir de Pedralbes de Barcelona està de dol des d’ahir per la mort de la seva abadessa, sor Montserrat Casas. La religiosa encapçalava una comunitat de clarisses molt arrelada i popular pel seu històric vincle amb la capital catalana.
Tenia 90 anys i en els últims temps tenia una salut fràgil, que ja havia obligat a retardar la tradicional visita de la corporació municipal per Santa Eulàlia el 2019. Ahir, a les 19.00 h i de nou avui, a la mateixa hora, les seves companyes celebren una missa a la cripta del monestir amb l’abadessa de cos present, indiquen fonts municipals. I demà, a les 10.30 h, tindrà lloc l’enterrament al mateix convent.
L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, va recordar l’abadessa amb paraules de carinyo i va lamentar la seva mort "en nom de l’Ajuntament". "Fem arribar el nostre condol a la seva família i persones estimades, especialment les germanes del monestir, que tant va estimar i va protegir. Descansi en pau", va escriure a la xarxa social X. Collboni, com els seus predecessors Ada Colau, Xavier Trias i Jordi Hereu, tenia molta sintonia amb l’abadessa.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes