"És com un taxi a domicili"
El servei El Meu Bus, que funciona a demanda dels passatgers, va sumant adeptes des que es va estrenar fa cinc anys. Els usuaris en valoren els avantatges, tot i que preferirien més vehicles.

Un bus a demanda del servicio El Meu Bus, con su conductor Xavi Montesinos en el interior. /
El servei d’autobús a demanda El Meu Bus va sumant adeptes de manera progressiva a Barcelona. Aquest transport de proximitat es va estrenar el 2019 . Ara està disponible a cinc zones de la ciutat pròximes a Collserola: el Farró-Galvany, Montbau-Vall d’Hebron, Vallbona, Torre Baró Nord i Torre Baró Sud.
El conductor Jordi López és el titular de la línia que transita per Vallbona i apunta que el servei "evita tenir els busos del barri donant voltes". Ha vist com la demanda d’aquests busos "cada vegada va a més" i els utilitza gent de tot tipus, des de persones que van al metge fins a pares amb fills que van a l’escola o empleats que tornen de treballar. "Al final acabes entaulant amistat amb els més habituals", presumeix.
En relació amb el servei, Lady Pérez, passatgera de 40 anys, diu estar molt satisfeta: "Li poso un nou". Afegeix que el veu molt còmode, com si fos "un taxi a domicili". No obstant, li agradaria que "hi hagués més flexibilitat d’horaris i més busos disponibles" perquè "de vegades vols demanar-ne un i diu que arribarà al cap de 45 minuts". Tampoc està gaire satisfeta amb els temps Ana M. García, de 66 anys. Sol utilitzar el servei dues o tres vegades a la setmana i l’espera supera la previsió: "No compleix els temps que indica", lamenta, i puntua amb només un u el servei.
A les parades de Vall d’Hebron es barregen els usuaris del bus amb persones que no coneixen el servei. És el cas de Carme López, de 63 anys, i Manuel Fachado, de 71, que asseguren no saber que existia un bus a demanda a la seva zona. No obstant, el vehicle que condueix Xavi Montesinos ja havia recollit unes 50 persones ahir al matí. Com el seu company de la línia de Vallbona, creu que és una bona manera de fer que els busos i trajectes siguin "més eficients".
Queixes per l’app
Notícies relacionadesLa pedra angular del desplegament és l’encàrrec recent de TMB d’una nova plataforma informàtica. Precisament l’app mòbil amb la qual se sol·liciten ara els autobusos és una de les queixes comunes dels usuaris consultats. És el cas de Sandra Lazo, de 55 anys i veïna del barri: "L’aplicació de vegades tarda molt a obrir-se. Quan per fi aconsegueixes entrar-hi i el conductor ja està a la parada, no et dona temps a pujar al bus", afirma aquesta usuària diària d’El Meu Bus, i afegeix que el temps d’espera fins que arriba el vehicle es podria reduir. Tot i que li posa "un 10" de nota global.
També puntua el servei amb bona nota Laura Enciso, de 39 anys, que viatja amb el seu fill i és usuària habitual de la línia. A diferència de la seva veïna, destaca la facilitat d’ús de l’aplicació de mòbil, sobretot per a la gent jove. I recorda que "les persones grans poden trucar al telèfon gratuït" habilitat per demanar el servei d’El Meu Bus.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Baixa natalitat La Universitat Pompeu Fabra explica per què és cada vegada més freqüent voler tenir només un fill
- Psicologia El pediatra Carlos González explica què passa si els pares discuteixen davant dels seus fills
- Desorientació i falta de solucions
- Estrena ferroviària Renfe inicia amb èxit les proves del nou tren de Rodalies sobre el traçat de la línia R1
- Els joves adults que viuen en parella cauen a la meitat en 50 anys
- Tribunals L'Audiència de Barcelona ordena la imputació de la directora del CNI en un tercer cas Pegasus
- Resolució judicial L’Audiència de Barcelona confirma l’amnistia als 46 policies nacionals investigats per les càrregues de l’1-O
- Cost de la vida La inflació se situa en el 3% a Catalunya, amb l’electricitat i el cistell de consum a l’alça
- FUTBOL Gerard Piqué declararà com a investigat el 14 de març per la seva mediació a la Supercopa d’Espanya a l’Aràbia Saudita
- Tributs La hisenda catalana utilitza la campanya de la renda com a «banc de proves» de cara a recaptar tots els impostos