NOU NOM
BCN dedica la biblioteca del Fort Pienc a l’escriptora Anna Maria Moix
La poeta Anna Maria Moix, en 2008. /
Barcelona va canviar ahir el nom de la biblioteca del barri del Fort Pienc, situada al districte de l’Eixample, ara dedicada a l’escriptora Anna Maria Moix, morta el 2014. El Consorci de Biblioteques de Barcelona i el districte de l’Eixample van formalitzar que el centre es consagri a la memòria de la poeta i novel·lista amb un acte en què es va recordar la rellevància de Moix en el panorama literari i es van llegir poemes de l’autora.
El districte i el Consorci de Biblioteques van obrir un procés participatiu per triar una denominació per a la biblioteca entre el 8 i el 17 de febrer. Tres noms es van sotmetre a votació. El d’Anna Maria Moix es va imposar al de la també escriptora Anna Murià i al de la mestra i pedagoga Anna Rubiés, qualificades per l’ajuntament com "tres dones rellevants dins dels àmbits de les lletres, la docència i la cultura".
Moix va néixer l’any 1947 a Barcelona i va ser l’única dona inclosa en la generació dels Nueve novísimos. L’escriptora va morir a la capital catalana als 66 anys.
- Resum de l’any cultural Els millors llibres del 2025
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Els missatges de Feijóo el dia de la dana deixen en evidència Mazón
- "Si paro atenció, sento l’infinit"
- Nous hàbits de criança La falta de límits a casa tensiona la gestió de l’aula a infantil
- Loteria catalana 01379, primer premi de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Loteria catalana 29181 i 15376, quarts premis de la Grossa de Cap d’Any 2025
- Escrit fiscal La fiscalia demana la nul·litat de la condemna del Suprem a García Ortiz per vulnerar el seu dret a la defensa
- Fargas, la xocolateria més antiga de Barcelona, s’obre a nous públics i sinergies
- Missatges d’advertència Les ES-Alert baten rècords a Catalunya el 2025, amb 75 avisos, la majoria per incendis
