BARCELONEjant

Líders juvenils ‘made inBarcelona’

Líders juvenils ‘made inBarcelona’

Joan Vehils

3
Es llegeix en minuts
Joan Vehils

A mitja tarda de dijous, al hall del museu CosmoCaixa, es van congregar diferents personalitats que no tenien res a veure les unes amb les altres. Entre ells, molts joves amb vestit i sabatilles blanques o emprenedores elegants amb aspecte de triomfadores. El primer que em vaig creuar no va ser precisament un xaval: em refereixo a l’empresari Juan Rosell. A prop d’ell, el president del Círculo Ecuestre, Enrique Lacalle, amb la seva habitual americana de color verd pi, estil loden.

Hi era, per contra, l’alcalde de Portbou i, alhora, el més jove d’Europa. Es tracta de Gael Rodríguez, de tan sols 19 anys. I hi era també l’alcalde més alt i un dels més populars i aplaudits del moment. És a dir, l’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol. El president de Foment de Treball, Josep Sánchez Llibre, va ser un altre dels que va ocupar la primera fila.

Líders juvenils ‘made inBarcelona’ /

Jaume Collboni va arribar tard, que, en aquest apartat, el de la puntualitat, cada dia s’assembla més al seu admirat Pascual Maragall. Vam veure una mica desubicat el secretari general de Junts, Jordi Turull, i va arribar pels pèls però amb un lluent vestit vermell la tinenta d’alcalde Maria Eugènia Gay.

Tots ells van assistir a la primera edició dels Premis Reconeixement al Talent i Lideratge Juvenil que va organitzar el lobby Lideremos, presidit per Tomàs Güell. Lideremos és un projecte made in Barcelona, com va explicar l’alcalde, format només per joves i que ja és a tot Espanya. Va ser un desembarcament èpic a la capital, va destacar la responsable de Lideremos Madrid, Paloma Martín.

Güell va fer bé de deixar ben clar que no volen entrar en la política, però compte si un dia canvien d’opinió: el president va destacar la diversitat d’ideologies i professions de tots els components de Lideremos (ja en són més de 5.000) i va explicar que el principal propòsit és el de servir els joves.

Són seriosos

Doncs sí, gent descaradament jove, amb molt de sentit comú, criteri i molt preparats. Així ho van mostrar a les seves intervencions la secretària general i portaveu Claudia Tarinas; el vicepresident Xavi García Tort, o Manel Atserias i Apurva San Juan.

L’acte va ser presentat pel presentador Marco Chiazza i la periodista Helena Condis, que portava un espectacular vestit de la marca espanyola Apparentia.

Al marge de polítics i premiats de luxe, vam poder veure el sempre actiu director general d’Andema, Gerard Guiu, acompanyat per la professora de Dret Financer i Tributari d’ESADE Diana Ferrer; l’empresari i exdirectiu del Barça Javier Bordas; a la directora creativa de Lola Casademunt, Maite Casademunt; el CEO d’Ogilvy, Jordi Urbea; el CEO de Saba Group, Josep Martinez Vila; la directora de Comunicació de Coca Cola-Europacific Partners, Igone Bartomeu; la directora de Relacions Institucionals de Tous, Teresa Copano; o el Data & Processes Director de Puig, Borja Xercavins. Doncs això, que els de Lideremos són gent seriosa.

Concert sorpresa a La Llotja

Des de CosmoCaixa, servidor es va traslladar a la Llotja de Mar. El trajecte no era curt, però va valer la pena. La marca IQOS celebrava un esdeveniment privat de presentació d’IQOS Gamechanger. Es tractava de la nova campanya i concepte creatiu d’aquest innovador dispositiu per a tabac escalfat, que té per objectiu reconèixer aquelles persones que no es marquen límits i que trenquen amb l’establert.

Notícies relacionades

IQOS va triar Barcelona per donar el tret de sortida amb el primer territori de moda de la mà del dissenyador jaenès Leandro Cano. La sorpresa final va ser de traca. Quan ningú s’ho esperava, va aparèixer el grup musical madrileny Taburete per fer un concert privat. Una bomba.

Imagineu-vos el líder del grup, Willy Bárcenas, i la seva banda actuant a un pam dels allà presents. Per cert, va ser un plaer conèixer el director de comunicació de Philip Morris, Juan Páramo, i la seva responsable de Comunicació Corporativa, Ainhoa Capdevila. En fi, que val la pena seguir la campanya a IQOS Boutiques. Com diuen ells, les regles de joc estan canviant...