El Poble-sec desconfia del pla municipal per reobrir El Molino
Un manifest demana aturar el concurs que ha de decidir la gestió privada del popular teatre i demana un paper per a les entitats culturals del barri.

Part del teixit associatiu del Poble-sec veu amb escepticisme –fins i tot amb oposició, en certs casos– el projecte que l’Ajuntament de Barcelona traça per reobrir El Molino i cedir l’emblemàtic teatre de varietats a una empresa privada perquè ho faci reviure com una sala de concerts de petit format de jazz, rumba, flamenc i cançó d’autor, amb un espai gastronòmic inclòs. Un manifest difós en els últims dies recull adhesions per demanar que el concurs per concedir la gestió s’aturi i que l’equipament s’administri com un centre públic, en el qual les entitats del barri tinguin cabuda. L’Associació de Veïns del Poble-sec també troba a faltar que es reservi espai per als grups culturals i teatrals de la zona, per la qual cosa ha demanat aclariments al govern de l’alcalde Jaume Collboni.
Els dos fets donen compte del tortuós camí cap a la reobertura de l’escenari de l’avinguda Paral·lel. Tret de per algun acte esporàdic, El Molino no té programació des que va tornar a caure en un dels seus cíclics tancaments. L’últim va ser el 2019. Dos anys més tard, el govern de l’exalcaldessa Ada Colau va adquirir l’edifici per 6,2 milions. Es va anunciar llavors que s’integraria a una nova xarxa d’equipaments municipals, les Cases de Cultura, sota comandament compartit entre el sector públic i el privat.
Es va pronosticar que El Molino tornaria a aixecar el teló el 2022. L’executiu socialista calcula que el públic podria tornar a l’agost. El president de l’Associació de Veïns del Poble-Sec, Sergi Gázquez, recalca que urgeix que l’espai torni a obrir i, alhora, que l’ajuntament sigui meridià sobre què concep per ressuscitar el local. "El govern anterior, del qual el PSC formava part, es va comprometre a una sèrie de coses que no veiem reflectides en el plec de clàusules" del concurs, adverteix.
Notícies relacionadesGázquez desgrana què estava previst per reocupar El Molino: "Es va arribar a l’acord que tindria una terrassa a la plaça de la Bella Dorita; econòmicament, per a les empreses que licitin és atractiva perquè en poden treure més benefici i el barri hi surt guanyant perquè, amb una terrassa de qualitat, poden canviar les dinàmiques de la plaça, on tenim problemes de gent bevent, brutícia i falta de llum. Un altre compromís va ser que les entitats artístiques del barri poguessin tenir un espai". Altres entitats han subscrit un manifest en què critiquen que la gestió d’El Molino s’ha entregat "sense cap mesura ni puntuació sobre el retorn social als barris del Paral·lel", per la qual cosa insten a canviar-los.
El govern nega la major. El regidor de Cultura, Xavier Marcé, ha defensat aquesta setmana que El Molino "donarà allotjament a les músiques menys comercials, les més compromeses i que requereixen suport públic". Va rebatre així els comuns, que van exigir atenir-se al model esbossat en el mandat anterior, perquè no sigui "un teatre a l’ús".
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Un professor del Conservatori del Liceu, acusat d’agressió sexual
- Previsió de finalitzar el 2030 La Generalitat i l’Hospitalet donen llum verda a un projecte de 144 milions per soterrar el tram final de la Granvia
- Patrimoni artístic El patronat del MNAC al·legarà "incapacitat tècnica" per traslladar les pintures de Sixena
- Corrupció Sánchez nomena un equip interí liderat per Narbona per assumir l'Organització al PSOE mentre tria substitut per a Santos Cerdán
- Idescat L’economia catalana va créixer més de l’esperat el primer trimestre per una empenta més gran de la indústria
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge