Centre esportiu degradat
Barcelona dona un ultimàtum als camps de Vall d’Hebron per acabar amb les rates i les destrosses

Les destrosses amb què lluiten els nombrosos equips que ocupen els dos camps de futbol i el de rugbi del complex esportiu municipal de la Teixonera-Vall d’Hebron, a Barcelona, s’han d’arreglar abans que acabi el 2023. Ho exigeix el districte d’Horta-Guinardó, que ha transmès l’ultimàtum aquest divendres al gestor a qui va confiar el centre, la Fundació Marcet.
«El termini que té per realitzar les actuacions de manteniment per corregir els desperfectes que presenten les instal·lacions de l’equipament és fins a finals d’any», assenyala l’Ajuntament a EL PERIÓDICO. Els tres terrenys de joc arrosseguen deficiències patents que pateixen desenes de joves esportistes de base i els seus familiars. S’encadenen la falta d’aigua en algunes dutxes, el rastre d’insalubritat als vestuaris –en un d’ells, van arribar a brotar bolets–, grades malmeses i pistes atapeïdes i apedaçades per tapar clots. Se suma a més una cadena recent d’apagades enmig dels partits.
Així mateix, el districte ha instat la concessionària a desratitzar immediatament el recinte. La plaga s’ha fet visible en els últims dies, amb els rosegadors rondant entre la mala herba crescuda que envolta els camps on s’entrena i es competeix.
Requeriment i procediment obert
Després de les nombroses crítiques expressades per les famílies dels nois que s’exerciten en el complex, Horta-Guinardó va requerir a la Fundació Marcet que repari els danys que inspectors municipals van constatar al passar revista a l’equipament. L’entitat va respondre mitjançant un escrit dirigit al consistori la setmana passada. Al seu torn, el districte manté obert un procediment sobre la concessionària, després de constatar que estava incomplint l’obligació que el conveni li imposa per fer manteniment i obres.
En cas de no atendre la instància, l’Ajuntament respon que els tràmits seguiran el seu curs, sense concretar si podria desembocar en una multa o, fins i tot, en revocar l’adjudicació per la qual es va atorgar el recinte esportiu de Teixonera-Vall d’Hebron. En tot cas, el govern municipal assegura que la gestora ha expressat «voluntat d’entesa amb l’Ajuntament i els usuaris» per «revertir aquesta situació», que ha portat famílies, atletes i clubs a queixar-se per tots els canals al seu abast.
Al seu torn, Horta-Guinardó reclama que s’efectuïn les «inversions de millora previstes a les instal·lacions i que l’entitat es va comprometre», indica. El districte concedeix marge fins al juny del 2024. Afirma que «vigilarà» que les reformes es portin a terme i demanarà «informes diaris sobre l’estat de conservació, neteja i salubritat» del centre.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Plataformes digitals La moderadora de continguts de Meta registra un ero històric: 2.062 acomiadaments a la torre Glòries
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig