Nadal a Barcelona
Un pessebre de tradició napolitana i un avet d’avets decoraran la plaça de Sant Jaume

Com és tradicional, la plaça de Sant Jaume acollirà aquest Nadal un pessebre encarregat per l’Ajuntament de Barcelona. És un element que sempre suscita debats a favor i en contra, i, de fet, no es coneix encara com serà el d’aquest any.
Però sí que han transcendit alguns detalls en la presentació de les activitats nadalenques organitzades pel consistori que ha encapçalat l’alcalde, Jaume Collboni. El pessebre serà una instal·lació de l’escenògraf Ignasi Cristià creada en homenatge a la tradició del pessebre napolità, amb un naixement «cent per cent barceloní», segons la documentació del consistori.
Tres pessebres
L’obra de Cristià estarà acompanyada per una mostra gràfica en la qual repassarà la història de la tradició pessebrista, que celebra 800 anys.
Notícies relacionadesHi haurà tres pessebres a la ciutat, el de la plaça de Sant Jaume, que estarà col·locat de l’1 de desembre al 5 de gener, i dos clàssics: el del pati del Museu Marès, dedicat a Sant Francesc d’Assís i visitable del 25 de desembre al 7 de gener, i el del monestir de Pedralbes, un pessebre tradicional instal·lat allà del 16 de desembre al 2 de gener.
L’arbre
D’altra banda, a la plaça de Sant Jaume es col·locarà un arbre de 15 metres una mica diferent dels habituals: un avet format per avets petits, d’entre 2 i 4,5 metres d’altura, muntats sobre una estructura metàl·lica. És un homenatge als primers arbres que es van col·locar a la ciutat i és obra dels dissenyadors Gerard Riuldalbàs i Andreu Boluda, que s’han inspirat en el ‘Trencanous’ de Txaikovski. Els avets provenen d’un planter sostenible de Sant Hilari Sacalm.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- El nou pontificat El nord-americà Lleó XIV, un Papa per bastir ponts al diàleg
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Obertura de diligències La Fiscalia Europea investiga per malversació el supercomputador quàntic de Barcelona impulsat per Sánchez
- Enginyeria genètica Els creadors dels llops gegants de Joc de Trons afirmen que són a prop de «tornar a la vida» els tigres de Tasmània
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Habemus Papam Qui és el nou Papa? Així és Robert Francis Prevost, elegit nou Pontífex Lleó XIV