Entre el 25 de setembre i l’1 d’octubre
La Guàrdia Urbana de Barcelona denuncia 660 conductors de patinets elèctrics en una setmana

La Guàrdia Urbana de Barcelona ha denunciat 660 conductors de patinets elèctrics entre el 25 de setembre i l’1 d’octubre, en el marc d’un dispositiu de control específic de vehicles de mobilitat personal.
L’objectiu de la campanya, segons el cos de seguretat municipal, és incrementar la seguretat viària, garantir una circulació correcta i afavorir el bon ús de l’espai públic.
La Guàrdia Urbana destaca, entre d’altres, que s’ha denunciat infraccions com distraccions durant la conducció, no respectar semàfors o conducció negligent.
Si s’observa només la ciutat de Barcelona, el 2018, els patinets elèctrics eren el 0,68% dels vehicles implicats en sinistres, un total de 129. El 2019 eren 488 (2,8% del total), el 2020 van ascendir a 750 (5,7%) i el 2022 van ser 870 (6,4%).
En el cas de la capital catalana, el 2022 passat va ser la primera de tota la sèrie històrica en què es van registrar més sinistres de patinet elèctric que de bicicletes (793). De la gran ciutat hi ha una dada molt reveladora sobre quina és la situació: el 2021, any encara pandèmic, la xifra total de sinistres va caure un 30%, però la concreta de patinets elèctrics es va disparar un 80%.
Quant a la tipologia dels accidents, la suma del 2018 al 2021 dona un 63% de col·lisions amb altres vehicles, un 15% d’atropellaments i un 14% de caigudes sobre la via. En el 59% dels casos, el xoc es produeix amb altres vehicles motoritzats, en un 18% l’altre involucrat és un altre VMP, en un 16% l’afectat és un vianant i un 7% final té també com a protagonista un ciclista. Per edats, la franja més afectada (gairebé el 40%) està entre els 15 i els 34 anys.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat
- Consell Nacional Junts es vol "aprofitar" de la debilitat del PSOE